Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod levereras idag!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-18 10:09

Idag levererar vi (Macoteket) alla de iPodar vi har beställningar på (ca 70st). Det betyder att alla som förbokat sin iPod hos oss kommer att få den innan jul!

ps
Vi har även ca 40st lediga som vi kan (om du är snabb och beställer nu) leverara innan jul...

• Oregistrerad
  • 2001-12-18 10:22

tss tss - det där är smygreklam. Men i detta fall känns det som om folk bör veta att dom faktiskt levereras innan jul...

• Oregistrerad
  • 2001-12-18 10:31

Personligen tycker jag - utan att återuppta en gammal diskussion - att detta är relevant information. Det är kul att se att en återförsäljare är på hugget och kan leverera. Mao vet vi att det finns ipodar på lager, och har man råd kan man skaffa en idag. Sannolikt är det ett flertal återförsäljare som inte har "in stock" utan måste vända sig till distributör... Snyggt jobbat Macoteket!

...och grattis alla ni som får en pod i veckan!

MVH mattias

Rrrrrrrrrrock´n´Roooooollll.....

Anders

• Oregistrerad
  • 2001-12-18 11:21

Kunde inte motstå frestelsen, Macoteket fick sälja en till...

Så här till jul behöver man en avdragsgill portabel hårddisk så man kan ta med sig pågående arbete till julstugan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-18 11:37

Jag som alldeles innan iPoden kom köpte en liten smidig firewire disk. Synd att man inte kan se in i framtiden, valet hade varit enkelt, jag behöver faktiskt inte de extra 15 gb som min disk ger gentemot iPoden

• Medlem
  • Värnamo
  • 2001-12-18 11:44

Kunde inte heller motstå,. Tack för julklappen Macoteket.

Det hade iofs varit bättre om Macoteket köpt en annonsplats här för 1.500 kronor. Resultatet hade varit detsamma men 99mac hade fått en månads serverhyra betald...

När vi får en nyhetstjänst nästa år så kommer vi vara betydligt hårdare med sånt här.

Jag håller med Mattias, detta tycker jag är intressant information och helt ok att Macoteket berättar.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
När vi får en nyhetstjänst nästa år så kommer vi vara betydligt hårdare med sånt här.

Men då var det ju smart med lite gratisreklam.

Citat:

Skapades ursprungligen av: mannen:
Idag levererar vi (Macoteket) alla de iPodar vi har beställningar på (ca 70st). Det betyder att alla som förbokat sin iPod hos oss kommer att få den innan jul!

Hmm, jag gjorde misstaget att beställa min från apple store. Ringde upp idag och de trodde att jag skulle ha den i början av januari... (jag beställde redan den 15/11) När jag sa att flera butiker fått sina iPodar så sa försäljaren att det förmodligen var engelska iPodar eftersom de svenska inte levererats ännu. Stämmer detta?
Får väl ringa macoteket imorgon och kolla om det finns några kvar...

Testade en iPod haromdagen (ursakta spraket, sitter vid engelskt tangentbord for tillfallet) och jag dragglar fortfarande! Det kommer att bli kop straxt efter nyar. Dock: horlurarna var lite for stora for mina inte alls sma oron...

• Oregistrerad
  • 2001-12-19 15:56

Jag fick min iPod idag. Vi var 5 på jobbet som hade beställt.
Julen är räddad för mig och mina kolleger.
Den är läcker! Inte för att jag vet vad jag skall ha den till men den är definitivt en måste ha pryl...
Jag har redan satt in 900 låtar. Alla är egen rippade, nästan hela min CD-samling.
Måste ut och handla bättre lurar, B&O;s små lurar blir bra tror jag. http://www.bang-olufsen.com/images/2203.jpg

Jag kan varmt rekommendera Koss Sporta Pro. Eller de lite dyrare klassiska Porta Pro (dom har jag dock inte använt själv).

• Medlem
  • 2001-12-19 17:16

koss porta pro är tveklöst de bästa lurarna man kan ha till bärbart enligt min mening. de har hållt fortet i flera år nu. elementen är de samma som i koss sporta pro så det är mest en smaksak vilka man väljer.

Jag har ju Koss Sporta Pro redan. Vilken lyckträff.

Nu ska jag bara skaffa en iPod också...

Ringde precis AppleStore och frågade efter min iPod. Den är fortfarande försenad till Sverige, yterligare en vecka minst. Och då beställde jag den 28/11.

Jag tycker det är mycket dåligt av Apple att inte kunna lev. Jag kan förstå om de har problem att lev. till alla länder, men nu verkar det som om bara Sverige (ev. norden) är extremt lågt prioriterat!

Det är bättre att du får en fungerande iPod än en som inte gör det...

Jag fick två iPod innan jul, ingen av dom fungerade när vi packade upp dom.

Nu har vi fått igång den ena (hade med mig den på Nalen igår) men den andra ska tillbaka till Macoteket...

Självklart vill man ha en fungerande iPod...

Men då tycker man att alla iPods borde vara defekta, inte bara de som skall till Sverige

Har jag väntat mer än en månad gör inte en vecka mer eller mindre... Men det är ändå frustrerande..

PS. Martin, tack för en mycket trevlig kväll på Nalen igår. Hoppas att det går att göra om. DS.

1
Bevaka tråden