Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod vill inte monteras på skrivbordet under 10.2.1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-24 00:40

Är det nån annan som har råkat ut för att iPoden inte känns igen av 10.2.1?

Den (systemet) tycker att det är en volym som OS X inte kan läsa...och sen hänger sig iPoden.

Har provat allt från att köra reset (menu+play) till "Forced Firewire mode"..inget av det fungerade.

När jag efter många om och men lyckades få uppdateringen 1.2 att känna av den så körde jag en Restore (Formatering/Återställning), kopplade ur den och kopplade in den...samma resultat igen - "Denna volym kan inte läsas av OS X"..lite irriterande.
Det lustiga är att den fungerar utmärkt på en annan maskin med 10.2.1 ..*förvirringen är total*

Jag har dessutom tillgång till en annan iPod som visade samma problem på annan maskin men fungerade på en 3:e maskin...

Hoppas att allt detta inte låter för snurrigt för att förstå..om jag skall summera allt så har jag 2 iPods som ibland inte känns igen som "godtagbara" volymer av 10.2 (och 10.2.1)..oberoende av vilken maskin dom kopplas till.

Tips? Någon?

Jag har märkt att min Ipod tar väldigt mycket längre tid på sig att dyka upp på skrivbordet i och med Jaguar. Det kan ta upp till 30 sekunder.....Eller så är det min ipod som har fått ta för mycket stryk och är på väg att ge upp....

Per, jag tror att jag hade ett liknande problem där iPoden försvann från skrivbordet så fort jag stängde av iTunes. Detta löste jag med att kasta ".plist" filerna för båda programmen - dom bör heta:

com.apple.iTunes.plist
com.apple.iTunes.helper.plist
com.apple.iTunes.eq.plist
com.apple.iPod.plist

Ligger i: users/användare/library/preferences. Efter detta kan jag avsluta iTunes men ha kvar iPoden på skrivbordet tills jag själv väljer att avmontera den. I iTunes så har jag valt att INTE automatsynka mot iPoden. Jag har OSX 10.1.5

Olle

[ 24 September 2002, 17:18: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-09-24 19:07

Jag har testat/kör dom emot en iMac G4 800, iBook 700 och en iMac 600 (Graphite), alla med inbyggd Firewire.

Kör helt manuellt i iTunes då jag har på tok för många låtar för att köra med autosynk.

Ska testa med att langa plist filerna så får vi se vad som händer (och fötter)..

Tack så länge..

  • Medlem
  • 2002-09-26 18:56

Jag har svaret på det!!!
Jag fick min iPod i dag! "tack o lov"
Och är ny här... men jag har uppdaterat den, och har haft samma problem.
Så jag testade att öppna iPod Software updater som ligger i applications>utilities>iPod Software Updater.

Öppna programet medans du har iPod i kopplad så dycker den upp. Men du måste öppna hd så den inte försvinner när du stänger ner iTunes.

Hoppas ni förstår

  • Oregistrerad
  • 2002-09-26 21:43

Har inga som helst problem med min 10GB iPod.

1
Bevaka tråden