Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa ipod.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-23 16:50

buah...
har lite cash över och funderar på om man skall ta och investera i en 10 gb ipod.

Nu kör jag med MD, men tröttnar lite på att knappa in låtar, lösa skivor osv.

Är ipoden att rekommendera, funkar bra osv?
batteritid = bra?
stryktålig?

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-23 17:25

Den e helt enkelt bäst! Sök på iPod här så hittar du ett gäng andra som säger samma sak. Köp!

• Oregistrerad
  • 2002-08-23 18:08

Själv köpte jag en begagnad iPod 5GB i måndags. Är otroligt nöjd, sen åkte jag till Gävle från Härnösand på tisdag, en bussresa på 4,5 timmar men hade igång iPoden i minst 5 timmar, varpå halva batteriet var slut. Så batteritiden är det inget fel på. Om den är stryktålig vågar jag inte riktigt svara på. Men hon som hade haft den före mig, hade tappat den i en vattenpöl under drift. Jo den tystnade och vill inte starta mer, därför fick jag köpa den. Sen visade det sig att det bara vara att köra reset för att få igång den igen. Så om den är ömtålig eller inte får du väl avgöra själv. Men en riktigt fin produkt är det hur som helst.

• Medlem
  • 2002-08-23 20:50

Själv , klumpig som man är, har jag tappat min 5GB iPod i backen vid några tillfällen. Jag lämnar liksom inte mitt hem utan min iPod Varje gång det har hänt har jag tänkt "Jaha, nu är det kört.." Men varje gång så har det lilla undret bara skakat till på diskhuvet och fortsatt spela som om inget hade hänt. Lite repig. lite kantstött men TÅLIG.

Mvh
/Ulf

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-08-23 22:03

Har precis sålt min 5 Gig:s pod o uppdaterat till en 20 Gi:s. Mitt tips är att ta i ordentligt vad beträffar utrymme. Det tar väldigt fort slut.
Kan bara varmt rekommendera Apple:s iPod. Den är "Bäst". Tänk bara 4000 låtar av din samling i en liten ask. Min förra pod var med om en hel del ovarsam hantering. Inte en invärtes skråma. Dock kan man skjönja lite repor på poden:s baksida efter lite grushantering..

---Köp? Absolut. Du ångrar dig inte. Och ljudet är fenomenalt.

[ 24 Augusti 2002, 09:15: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Helt klart underbar, en av de bättre köpen jag någonsin gjort. MD framstår som en töntig produkt i jämförelse (MD kan spela in, okej).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bjotob:
batteritid = bra?
stryktålig?

Efter uppdateringen av firmware till 1.2 har jag och många andra märkt av en drastiskt förkortad batteritid. Speltiden, dvs när iPoden är igång och vrålar ur sig musik, är det inget fel på (testade min 9 månader gamla 5 GB:are häromdagen — drygt tio timmar i streck), men om man laddar den full och låter den ligga någon dag kan man ofta upptäcka att bara halva batteriladdningen är kvar. Antagligen beror det på a) alarmfunktionen för den nya kalendern och/eller b) klockan. Jag fick reda på detta häromdagen och testade att stänga av alarmfunktionen och ladda iPoden full. Resultatet blev en betydligt längre batteritid, men fortfarande inte riktigt i gammal god klass. Efter laddningen har jag spelat max en timme och ändå gick den precis ner till tre av fyra pluppar.
Jag ska låta den hållas lite till, men det lutar åt att jag nedgraderar min till 1.1.

Vad gäller hållbarheten så ligger den snäppet över min hispiga paranoia, men samtidigt rätt så långt ifrån helt-ok-att-köra-motorcross-med-klassen. Den är ömtålig, helt klart. Men den kan hålla för både en, två och tio dunsar i marken samtidigt som den säkerligen med lätthet kan haverera efter enbart en liten törn från en ejderunge. Så känns det i alla fall för mig

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-25 19:49

Fyra tips från Apple:

Citat:

quote:TITLE

iPod: How to Get the Most Out of Your Battery

TOPIC

This document outlines how to get the most usage out of one charge of your iPod´s battery.

DISCUSSION

Follow these suggestions to get your iPod´s battery to last longer on one charge.
1. Turn off the backlight when it is not needed.
2. Avoid changing tracks often by pressing the Previous-Rewind or Next-Fast Forward buttons.
3. Turn off the equalizer (EQ).
4. Turn off the calendar alarms (in iPod 1.2 software or later).

• Oregistrerad
  • 2002-08-25 21:10

På torsdag hämtar jag min 20GB iPod. Har fjärillar i magen. Jag hade för mig jag sett en sida som bara handlade om iPods där det fanns en massa små program och så... Någon som vet vad jag mummlar om?

Citat:

quote:
Fyra tips från Apple:

Citat:

quote:TITLE

iPod: How to Get the Most Out of Your Battery

TOPIC

This document outlines how to get the most usage out of one charge of your iPod´s battery.

DISCUSSION

Follow these suggestions to get your iPod´s battery to last longer on one charge.
1. Turn off the backlight when it is not needed.
2. Avoid changing tracks often by pressing the Previous-Rewind or Next-Fast Forward buttons.
3. Turn off the equalizer (EQ).
4. Turn off the calendar alarms (in iPod 1.2 software or later).

Precis. Alarmet för kalendern är en av bovarna i dramat, men jag och många andra tycker att det verkar som att det inte är ensamt om skulden. Version 1.2 drar mer på batterierna helt enkelt, sedan om det är klockan eller något annat återstår att se.

NIKKE:
iPodlounge och framför allt iPoding hittar du allt du behöver och lite till.

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 23:24

Batteritiden är helt klart försämrad!
Från ett dagligt användande på ca. 7 timmar är jag nu sex månader senare nere på 4... (utan alarmfunktion och displayljus!) (dessutom är batteriet extremt känslig mot kyla - under 5°C och iPoden dör efter 2 timmar...)

[ 26 Oktober 2002, 23:25: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ ]

1
Bevaka tråden