Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"PC vs Mac" på Lunar

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som kollat in det forumet? Kan du då hålla dig från att skratta (eller gråta)? I såna fall säger jag bara en sak!
You´re a Gubbe!
Jag tror faktiskt att jag hittat alla klassiska citat där.

Kommentarer angående mitt hakande på Lunar undanbedes, tack

Låter intressant, men exakt var hittar man den diskussionen?

/Ola

Lunarstorm diskussionerna visar hur det går när man blandar en massa kids i forumet - dom som skriver "fan vad mac är dååååligt" är ju typ 13 eller nåt.

Jag var faktiskt orolig att vi skulle få sådant här på 99mac - men vi har helt sluppit det hittils! Skönt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-20 17:59

Och då jämför de ofta en Athlon 1800-maskin med en iMac 233 eller så... Det är skrattretande.

Lunarstorm är ett skämt, eller i alla fall människorna där.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:

Det var ju väldigt generaliserande. Jag tycker det är rätt trevligt och jag har faktiskt många vänner (alltså riktiga vänner) som använder det och det är ett smidigt sätt att hålla kontakten över landet med lagomt bekanta vänner.

Tänkte mer på alla tolvåriga ungar som tror de är "något". Stör min väldigt mycket på sådana människor.

För att inte tala om språket som används på Lunar.

Hallå, v ar klickar man på lunarstorm för att hitta debatten, jag har letat, använt sökfunktionen men lyckas inte, kom igen nu, berätta!

/Ola

Tryck på "Diskus". Gå sedan in på Klotterplanket. Därifrån hittar du garanterat

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Hallå, v ar klickar man på lunarstorm för att hitta debatten, jag har letat, använt sökfunktionen men lyckas inte, kom igen nu, berätta!

/Ola

• Oregistrerad
  • 2002-04-21 23:32
Citat:

Snarare Sveriges smartaste portal / community. Lunarstorm är ett mer välkänt varumärke bland de mellan 13-22 än tex miljöpartiet och expressen.

Det finns en massa man retar sig på som "äldre" MEN hela konceptet är genialt.

Bäst jag stoppar innan det blir för OT...

• Medlem
  • 2002-04-22 00:09

Äääh skit, man måsste registrera sig.....

Jag min jubelidiot gick ju in på Diskus och sedan Datorer. Korkat va, så tokigt det kan bli.

Ja, jag är lite ironisk...

Men tack för svaret i alla fall.

/Ola

[ 23 April 2002, 01:35: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Jag min jubelidiot gick ju in på Diskus och sedan Datorer. Korkat va, så tokigt det kan bli.

Ja, jag är lite ironisk...

Men tack för svaret i alla fall.

/Ola

Haha... att du inte fattade det direkt!?

Ja, jag är nog oxå lite ironisk där men vem har dött av det?

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-04-24 15:26

Vad dom säger om Macen på Lunarstorm,
och katten skiter, lägger jag i samma låda.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
[b]

Snarare Sveriges smartaste portal / community. Lunarstorm är ett mer välkänt varumärke bland de mellan 13-22 än tex miljöpartiet och expressen.[/b]

Vad har det med saken att göra?

Jag vet att många använder Lunarstorm, men jag stör mig på språket och hur folk uppför sig där, det som var min poäng.

Jag gör som Miguel..

För övrigt har jag svårt att läsa PC vs. Mac diskussioner eftersom de är så idiotiska, oftast vet ingen av parterna något utan bara rabblar skit. Usch nej, PC vs. Mac diskussion på Lunarstrom..

Det måste vara min värsta mardröm.

[ 24 April 2002, 20:15: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

• Oregistrerad
  • 2002-04-24 22:46
Citat:

Vad har det med saken att göra?

Jag skulle aldrig kalla Lunarstorm för ett skämt. Snarare ett av de smartaste dragen att binda upp ungdommar kring ett finurligt koncept.

Tänk vilka riktade bannerkampanjer företag kan göra. Vad jag inte kan fatta är att Apple inte annonserar där...

Kidsen styr hemma till stor del. Skall vi få in fler macar i hemmen är det rätt väg att satsa på de unga....

Så Apple ett gratistips, lotta ut en ny iMac i samarbete med lunarstorm!

Jag tror intresset för Macar är rätt litet inom Lunarstorms användare (har dock inte läst PC vs. Mac debatten men jag vet nog redan hur det ser ut av erfarenhet).

Men jag ska kanske inte dra förhastade slutsatser, men det intryck jag fått av Lunarstorm är inte bra.

Grejen är den att du kan inte döma alla lunare (oj då, lite lunarjargong där... efter diskussionerna i diskus, för där hänger mest småungar och då blir nivån därefter. Vare sig jag går in på Simning, Umeå eller Mac så är det samma sak. Men det betyder inte att det finns vettigare personer där också.

Jag tror Nikkes förslag om att Apple borde kasta ett öga på Lunarstorm är bra, för det når ut som inget annat till personer i den åldern!

Citat:

Jag tror intresset för Macar är rätt litet inom Lunarstorms användare (har dock inte läst PC vs. Mac debatten men jag vet nog redan hur det ser ut av erfarenhet).

Men jag ska kanske inte dra förhastade slutsatser, men det intryck jag fått av Lunarstorm är inte bra.

Det känns som om personer i lägre tonåren gärna vill kunna identifiera sig med allt i sin omvärld, därmed även sin dator. Om familjen inte har råd (eller vett) att skaffa en Mac och väljer PC, så måste PC vara bättre än Mac (kanske!?). Men om en Mac skulle finnas som alternativ till den sunkiga gråa PC´n så kanske rätt många skulle vara intresserade av att tävla om denna dyra och kompetenta skönhet!

Lite amatörpsykologi när den är som bäst. Klockan kvart över tolv en onsdagskväll...

/Jont Olof

Lunar har ju faktiskt en viss stil & design på sidan det har inte denna kritikers sida. det kan jag lova!

1
Bevaka tråden