Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka iPod applikationer rekomenderar ni en iPod-nybörjare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-26 22:41

Hej-svejs!

Får hem min första iPod om 2 dar.
Jag har aldrig använt en iPod men det skall bli jättekul.

Ni som är mera hemma på denna fin-fina lilla manick...vad rekomenderar ni att man laddar ned för tilläggsprogram eller annat smått för iPoden?

Är det något ni specifikt vill puffa för?

Dela med er till en ny iPoddare

/G

• Oregistrerad
  • 2002-12-26 23:48

En av de första grejerna man märker som nybliven iPod-användare är ju det så kallade "kopieringsskyddet", som inte tillåter att man flyttar låtar från iPoden till datorn. Vansinnigt dumt.

Så se till att installera det lilla Apple-scriptet som helt enkelt lägger till denna funktionalitet direkt i iTunes, under script-menyn. Mycket smidigare än alla andra fristående program med samma funktion.

Scriptet finns här

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ceder:
En av de första grejerna man märker som nybliven iPod-användare är ju det så kallade "kopieringsskyddet", som inte tillåter att man flyttar låtar från iPoden till datorn. Vansinnigt dumt.

Jag tror nog att du kan lista ut varför det skyddet finns...

Det finns flera program för att ta ut låtar från iPoden, om man nu skulle vilja det:
Pod Manager
PodMaster

Gambit, jag rekommenderar två siter där du hittar det mesta i programvaru och tillbehörsväg till din nya kompis!

http://www.ipoding.com

och

http://www.ipodlounge.com

/M

• Oregistrerad
  • 2002-12-26 23:56

ic.
Något annat som man bör veta eller ni vill dela med er om div. applikationer?

• Oregistrerad
  • 2002-12-26 23:56

Alldeles...alldeles...strålande!
Jag tackar och niger, Martin

[ 27 December 2002, 00:00: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Ett i mitt tycke helt suveränt program för ipoden är ju annars podworks..att det dessutom är det snabbaste vad det gäller att hämta tillbaka låtar är ju inte helt fel det heller

/s

[ 31 December 2002, 10:59: Meddelandet ändrat av: stefanw ]

• Oregistrerad
  • 2002-12-31 12:24

Det programmet verkar bra men det saknar en sak jag vill ha. Programmet kan drag-and-drop från iPoden till Finder men inte tvärtom.

En sak som vore bra att ha.

1
Bevaka tråden