Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur radera låtar i iPoden?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-29 16:28

Otroligt pinsam fråga men...hur gör man?

Radera dem från iTunes bibblan och synca iPoden med iTunes.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-12-29 18:27

Aaaaaaah!

-Allt utgår ifrån iTunes.
Verkar vara Regel Nr 1

Tack, Martin!

...men du behöver inte radera dem i iTunes för att de ska försvinna från iPod:en. Kryssa ur lilla blå rutan framför de låtar i iTunes du vill ha bort från din iPod. Se dock till att "Only update checked songs" är förkryssad i iPod-inställningarna i iTunes. Många i blev det där.

Eller så väljer du "Hantera spår och spellistor manuellt" i itunes ipodinställningar. Då kan du radera bäst du vill på ipoden

• Oregistrerad
  • 2002-12-30 21:26

Åhå...flera bud. Åkei

• Oregistrerad
  • 2002-12-30 21:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pegges:
...men du behöver inte radera dem i iTunes för att de ska försvinna från iPod:en. Kryssa ur lilla blå rutan framför de låtar i iTunes du vill ha bort från din iPod. Se dock till att "Only update checked songs" är förkryssad i iPod-inställningarna i iTunes. Många i blev det där.

Under förutsättning att iPoden är inpluggad, va?
För utan att den är inkopplad finns det inga iPod-inställningar i prefs, vad jag kan hitta. :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2002-12-30 22:23

Åkidooki!
Fixat
Tack för svaren.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ohennig:
Eller så väljer du "Hantera spår och spellistor manuellt" i itunes ipodinställningar. Då kan du radera bäst du vill på ipoden

Det här är nog det mest praktiska som finns. Inte vill jag ha alla de låtar som jag har i iTunes på iPoden. Auto-uppdatering av låtar var det första jag stängde av

• Oregistrerad
  • 2002-12-30 22:43

Hann inte med det. Var för ivrig att plugga in den.
Men man lär sig på sina misstag

Det funkar inte att radera..

Ett litet problem har uppstått..Vill radera låtar ur min ipod och har varit inne här och kollat hur man ska göra men inget fungerar..
Vi har avkryssat låtar i listorna och sen raderat dom,precis som det står att man ska göra men ändå ligger låtarna kvar i Ipoden men inte i spellistorna på I-tunes??

Hur ska man göra..?!?!

MVH//

Emelie

Men om man har raderat dom från itunes och dom inte är raderade på ipoden, va gör man för fel då?

Ursprungligen av Jessiica:

Men om man har raderat dom från itunes och dom inte är raderade på ipoden, va gör man för fel då?

Hur menar du? Har du tagit bort låten/låtarna från iTunes, men de är fortfarande kvar i iPoden?

Isf - har du..
- uppdaterat iPoden efter att du tog bort dem från iTunes?
- kollat så att automatiskt synkning är ikryssad i iTunes, och inte manuell uppdatering?

Lycka till (:

1
Bevaka tråden