Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fryser iPoden lursladd?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-02 02:50

Vad är det för kvalité på hörlurssladden till iPoden. Köpte min iPod begagnad utan Apples lurar. Så jag har nu ett par sony lurar, av hyfsad kvalité, men sladden fryser när jag har den ute. Visst det har varit rätt kallt nu ett tag. Gick hem från en polare igår, och redan efter 40-50 meter var sladden stel som en pinne. Är Apples lursladd likadan? Om den är det, finns det sladdar/lurar som inte fryser?

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 02:53

Var ute idag med min iPod, sladden blir stel som en pinne i -15. Man var lite rädd att man ska bryta av den, men det går nog inte.

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 04:53

Samma sak här. Kör på ett par Sony-lurar av typen "peta-in-i-örat" modellen. Sladden slingrar sig en liten stund för att sedan bli stel som en pinne..

Lite udda minst sagt, men vissa saker är nog inte tillverkade för att "uppföra" sig normalt i -15 graders kyla.

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 08:07

Så är det med alla lurar av samma typ. alla mina gamla Sonylurar var på samma sätt!

Däremot tycker jag sladdarna är oroväckande smala...

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 09:41

Verkligen stort problem med sladdar som fryser och brister, har förlorat ett par älskade hörlurar pga detta. På Apples egna till iPoden är där dock ett mjuk gummi precis där sladden går in vilket är just den platsen där jag i alla fall har haft flest problem. Om nu bara Apples hörlurar var lika trevliga som mina gamla Audio Technica så skulle jag vara nöjd.

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 10:55

Jepp, mina iPodsladdar knakar det nästan om.... , men det är väl mycket begärt att en liten plastinkapslad kabel skall klara -15° ! Däremot är det irriterande att batteriet slocknar så fort i kylan...det gäller att stoppa iPoden i varmaste fickan man har!!!

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 23:45

Flytta till varmare trakter?
Det har inte varit under 10 minus i Malmö vad jag har sett

• Oregistrerad
  • 2003-01-03 01:00

Ok, så det är inte bara jag som har problem. Är det ingen som vet av några lurar med bättre sladd? För det borde ju finnas. Här i norrland är det ju en stor del av året som är kallt så det kan ju vara värt att investera i ett par bättre lurar. Och gärna då "peta-in-i-örat" modell, då det är en fördel när man vill lägga allt i fickan sen.

Det borde komma en iPod Arctic med Bluetooth, Oscar...

Kan knappt vara ute med iPoden, batteriet räcker inte till mycket lyssnande. Kanske beror på att jag håller i den när jag springer, men ändå.

Blir galen när batteriet dör. Kommer inte på något som stör mig mer.

• Oregistrerad
  • 2003-01-03 04:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson:
..men det är väl mycket begärt att en liten plastinkapslad kabel skall klara -15° !..

Alltså borde dom kanske inte sälja iPoden här uppe eftersom att det har vart -30°C nu ett par dagar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Kan knappt vara ute med iPoden, batteriet räcker inte till mycket lyssnande. Kanske beror på att jag håller i den när jag springer, men ändå.

Blir galen när batteriet dör. Kommer inte på något som stör mig mer.

Jag fick min iPod utbytt mot en helt ny pga att batteritiden var så urkass efter bara några månader. Du kanske har problem bara vid kyla? För mig gällde det jämt.

1
Bevaka tråden