Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4: kan inte lägga till låtar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt kan jag inte lägga till låtar i iTunes. Det går bra att importera från CD men inte när jag väljer en fil som redan ligger på hårddisken. Får upp ett meddeande som säger att försöket att kopiera misslyckades för att jag inte har tillräckliga privilegier.
Jag har alltså inställt på att den skall kopiera till iTunesmappen när jag lägger till filer.
Jag har kollat rättigheterna på iTunesmappen (som ligger I Users/Shared) och alla har Read/Write på den. Har också reparerat rättigheter utan resultat.

Några förslag?

• Oregistrerad
  • 2003-05-26 15:30

Kolla vilka rättigheter som filen du vill importera har.

• Oregistrerad
  • 2003-05-26 16:15

Prova att reparera rättigheterna med Skivverktyg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Prova att reparera rättigheterna med Skivverktyg.

Har jag gjort (vilket man faktiskt kan läsa sig till i mitt inlägg)

Citat:

Kolla vilka rättigheter som filen du vill importera har.

Jag har read/write på den och group och others har endast read. Hjälpte inte att ändra det.

När jag flyttar ut en fil ur Itunes bibliotek och sedan lägger till den igen så funkar det. Mysko...

Fler förslag mottages tacksamt.

Hur många filer har du? Det finns ju en maxgräns

Samma problem här fast det gäller version iTunes 6.0.4

Fick hem några album igår och har lite problem med att lägga till dessa i biblioteket.
1 album gick utan problem att importera, men med de resterande får jag upp dialogrutan

"Kopiering till skivan "Macintosh HD" misslyckades. Du har inte tillräckliga åtkomstbehörigheter för åtgärden"iTunes kan inte spara till din musikmapp eftersom du saknar skivrättigheter. Kontrollera rättigheterna för musikmappen och mappar i musikmappen. Försök sedan att kopiera filen igen

Jag har kollat rättigheterna på samtliga filer i albumet och och jag har "skriv och läs" markerat. Likaså för musikmappen.
Blir irriterad när vissa filer fungerar, andra inte samtidigt som de har samma inställningar.
Vanlig skivkontroll och reperation gjorde jag också utan bättre resultat.

Hjälp skulle uppskattas!
iBook G4, OSX 10.3.9

Tre år gammal tråd, liksom. -.-

Ursprungligen av JesusOfSuburbia:

Tre år gammal tråd, liksom. -.-

Och? Problemet är väl snarlikt desamma?

1
Bevaka tråden