Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Såja!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 14:07

Kolla detta!
//
Fem stora skivbolags musik finns idag med i Itunes utbud, som uppgår till bortåt 200 000_titlar. Men detta är inte nog för Apple. Nu, en månad efter att den nätbaserade musikbutiken slog upp portarna, letar man efter mer innehåll att kunna sälja.

Hundratals representanter för indie-bolag är inbjudna till företagets kontor i Cupertino, Kalifornien, och Apple hoppas kunna utöka din databas med dessa utgivares annars ganska svåråtkomliga musik.

Läs mer:
http://www.idg.se/ArticlePages/200306/04/20030604133617_TST392/20030604133617_TST392.dbp.asp
eller
http://www.mtv.com/news/articles/1472248/20030603/dashboard_confessional.jhtml

• Oregistrerad
  • 2003-06-04 15:41

Cooooooolt! Nu kanske man hittar annan musik an Britney Spears, och Backstreet Boys pa Apple Music Store.

Antligen!

• Oregistrerad
  • 2003-06-04 20:53

britta och backstrett står för 38 låtar av över 200000 (ingen hög procent ) Det finns mer mer än dom

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 22:30

Jag lyssnar mycket på electronica och jag har knappt hittat nått som faller mej i smaken, ((ännu)) det beror nog inte bara på att det inte är några alternativa labels anslutna ännu, utan mer på hur dom har konsentrerat sig på den större mainstream musiken till en början, vilket såklart är naturligt. Men man får hoppas att dom börjar lägga ut sig lite på bredden om man får säga så, det finns en hel del gott som redan ligger på underlabels till dom stora jättarna,,vart är: Saint Germain, Kruder Dorfmeister, Thievery Corporation, Amon Tobin, Boards of Canada, Death in Vegas, DJ Cam, DJ Food, DJ Krush, DJ Qbert, DJ Shadow, dZihan & Kamien, EZ Rollers, Fila Brazilia, Jazzanova, Jose Padilla, Visit Venus, , James Lawelle, Leftfeild, MR Scruff, Rockers Hi-Fi, Sofa Surfers, Tosca, osv......
men den som väntar på nått gott
Fred

Jag är faktiskt i förhandling med Apple att ansluta mitt lilla skivbolag till Music Store. Det går inte speciellt fort, men de är behjälpliga. Det är lite strul, än så länge måste även skivbolagen ha ett kontor i USA för att få ansluta sig, vilket jag inte har. Men eventuellt kan man ta sig förbi den regeln med lite lobbying!

(Jag har hållt på sedan dagen efter laneringen av Music Store, de första 3 veckorna var helt omöjligt att få tag på någon som visste något. Men nu har jag hittat en bra kontaktperson.....)

Låter tufft, men de flesta indie-labels har nog inte så stor koll på Apple och Apple lär ju inte direkt själva kontakta dem Om man saknar sitt lilla favoritbolag så får man väl tipsa dom om saken, det tänker iaf jag att göra.

1
Bevaka tråden