Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes stänger av skärmsläckaren!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har 2 macar i vardagsrummet, jag använder den ena som musikmaskin, och den andra som musikbibliotek.

Jag strömmar alltså musiken från den ena datorn till den andra. Ett irriterande problem jag just upptäckt är att vid varje låtbyte så "vaknar" datorn där alla mina musikfiler strömmas ifrån.

Eftersom jag är en lätt paranoid person så är jag rädd att min platta skärm på den datorn skall ta skada.

Är det någon annan som upptäckt detta, och vad skall man göra åt det? Som tillfällig lösning har jag ställt in skärmsläckaren på en minut, vilket innebär att den vaknar var 3:e till var 5:e minut (medellängden på en låt).

jag kör mac os 10.2.6 och itunes 4.0.1 på bägge datorerna.

• Oregistrerad
  • 2003-06-08 23:39

Har i princip samma problem. Jag har ställt in SETI som skärmsläckare att det ska starta efter 2 min, och sen släcks skärmen efter 5 min. om jag inte använt dator. När det har gått 2 min. så startar SETI men då "vaknar" dator och då trillar SETI ur. Så vill jag att SETI ska köra måste jag antingen använda "sleep corner" eller starta SETI-programmet manuellt.

Inget jätteproblem, men skulle jag glömma att peta ner muspekaren i hörnet så kommer skärmen att lämnas på hela tiden. Trots att systemet ska stänga skärmen efter 5 min. Dagens skärmar är rätt tåliga så de ska klara väldigt många timmar innan de tar skada av att man lämnar dem på. Men det känns ändå lite onödigt.

• Oregistrerad
  • 2003-06-09 00:52

På Energisparar-panelen, ställ in så att skärmen stängs av efter en minut efter datorinaktivitet. Har gjort så på min iMac som är Mp3-dator åt mig och det fungerar hur bra som helst.

Skit i screensavern.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
På Energisparar-panelen, ställ in så att skärmen stängs av efter en minut efter datorinaktivitet. Har gjort så på min iMac som är Mp3-dator åt mig och det fungerar hur bra som helst.

Skit i screensavern.

jag har redan skärmsläckaren på "aldrig", det är just strömsparläget som avbryts vid låtbytet.

1
Bevaka tråden