Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterifrågor om nya iPoden.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel R
Men enligt ipodbattery.com så skickar de inte till andra länder än Kanada eller USA om man inte beställer för 300 usd. Inte bra alls. Kanske finns det någon leverantör som skulle kunna tänka sig att börja ta in batterierna? Macoteket?

Dessa skickar till sverige.
83 dollar inkl. frakt.
http://www.pdasmart.com/ipodpartscenter.htm

...man ska tydligen kunna köpa nya batterier till nya iPoden i början av 2004? (var det någon som sa i denna tråden tror jag)

men...hur öppanar man saken? Den ser så ogenomtränglig ut (utan att repa och förstöra allt för mycket)

Med någon av de senare iPod-firmware-uppdateringarna löstes problemet med att iPoden stängde ner sig trots att den hade ström.

Är det fortfarande ett faktiskt problem att batterierna blir så kassa att iPoden är obrukbar?

Min egen har använts ganska flitigt (1:a generation 5 giggare) och jag har inte märkt några större försämringar. Jag tror att det är en *väldigt* överdriven rädsla för att iPodbatteriet snabbt blir kass.

Köp iPod, sluta oroa er!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 00:42

Har haft min 10GB iPod i 10 månader nu och har kvar en speltid (utan att jag rör den) på 2 timmar och 50 minuter. Det är ju tur man har garanti kvar...

Jag har svårt att förstå varför Apple inte gör det möjligt att byta batteri själv, hur bra vore det inte att ha ett extra batteri med sig på resan?

ja hur är det....är det möjligt att öppna ipoden för att byta batteri själv?

det skulle nog förstöra designen för mycket att ha någon slags lucka till batteriet....

jobbigt dethär med batteritiden...borde inte apple ha tänkt på det lite mer?

Citat:

Har haft min 10GB iPod i 10 månader nu och har kvar en speltid (utan att jag rör den) på 2 timmar och 50 minuter

Jag träffade en kompis igår som har samma problem. Jag har för mig att jag har läst här någonstans att en reset av iPoden förbättrade batteritiden.
Har jag drömt det eller är det ngn som i så fall vet hur man gör?

batterier

hej här finns det batterier finns även guide hur man byter batteri själv

här är en länk

Bevaka tråden