Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål till nästa version av ipod programvaran!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-18 10:00

Ponera att man har en ljudbok på sin ipod och har lyssnat 3 av 4 timmar. Man trycker paus, väntar tills den slocknar, och sen kan man väcka den lite senare och fortsätta från samma ställe.

Om man istället drar igån lite musik, för att senare återgå till sin bok så börjar det från början igen och man måste alltså "snabb"spola sig fram till rätt ställe i boken, något som tar ett tag och framförallt drar batteri.

Jag efterfrågar därför en bokmärkesfunktion så att om man väljer ljudspåret så kommer det upp en meny till (om det finns några bokmärken för den filen dvs) där alla bokmärken finns listade. Det skulle inte vara omöjligt att lägga in egna namn på dessa, bara slänga upp en pop-up ruta där man scrollar sig igenom alfabetet och skriver bokstaven med play-knappen eller liknande.

Anger man inget eget namn så ska det bara framgå vilken tidsposition i ljudspåret som bokmärket ligger på.

Någon som har fler förslag på hur man kan göra denna fantastiska pryl bättre?

  • Medlem
  • 2003-07-18 10:53

Du vet att du kan "scrubba" dig fram va?
tryck in mitten knappen och sen snurra dig fram den minut och sekund du vill börja på. Funkar väldigt smidigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 10:04

Ah, det hade jag ingen aning om faktiskt, mycket bra!

Hur gör man detta på rev3 poden, som saknar mittknapp?

  • Medlem
  • 2003-07-22 10:49

Uh, alla ipods har väl en knapp i mitten, den så kallade select knappen.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 03:56

En sak som jag skulle önska mig är att man skulle kunna ändra volymen när man har ipodden i dockan och kör direkt från dockan till förstärkaren.

Själv har jag det så att jag har förstärkaren i andra sidan rummet så det hade varit trevligt att kunna sjystera volymen direkt från ipodden.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 06:49

Har (ännu) ingen iPod, men när denna funktion kommer handlar jag:

Scenario:

Digitalkamerans minneskort är fyllt och jag vill fota mer. Panik!

Pluggar snabbt in kameran till iPoden, väljer att radera bilderna i kameran efter överföring, klickar OK.
Bilderna från kameran lagras nu på iPoden.

Väl hemma kopplas den in i datorn och bilderna förs automatiskt över till iPhoto.

Detta vore väl kanon!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 08:38

Japp, det vore helt klart något att ha. Jag har en portabel hårddisk med pluggar för 6 olika minneskort, funkar mycket bra men ipoden har man ju oftast med sig ändå.

Vad som vore RIKTIGT coolt är om både kameran och poden hade inbyggt wifi. Tänk att få in bilderna direkt i ipoden som ligger i ryggsäcken när man plåtar.

Möjlighet att spela in (ev. via hörlurarna) är ett önskemål från min sida, om detta kommer köper jag en direkt! snälla Steve!

1
Bevaka tråden