Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisvärt med begagnad 15GB ???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Det verkar vara en del buggar och problem med iPoden ändå.
Är det lönt att köpa en 15GB från någon för låt säga runt 3000,- om personen inte har garanti?
Är det lönt?
Det verkar som man ligger mycket säkrare till att lägga till pengar och ha den garantin till, som verkar behövas? Eller?

Lite råd uppskattas verkligen av mig!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 01:55

Köp verkligen inte, dels kan du stödja kriminell verksamhet, stöld mm.

Sen så tar man en stor risk när man inte har någon som hellst garanti, det är inte värt det lilla man sparar... Se alltid till att få kvitto...

Nää...killen verkar ärlig. han fick den från ett företag för ett utfört arbete. Allt ligger oanvänt i en låda.

Det är inte stulet, men det som oroar mig mest är bristen på garantin, eftersom man hör ganska mycket här att de strular ibland - eller rättare sagt ofta.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 19:02

Men har han fått den så borde han lätt kunna gå ner i pris, blir ju liksom ingen förslust för han iaf.

Då blir ju inte det lika tråkigt för dig om den väl går sönder.

Vill inte gå lägre ner än 3000,-.....vet ej vad jag skall göra.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 19:15

Säg till säljaren att det inte är värt att vara dumsnål för att tjäna 1500 kr.

Vill han sälja den får han gå ner, eller erbjuda en garanti. Om han är så säker på att inget kommer att hända så borde ju han kunna göra det.

Jag menar, beg. priser på en 15GB med garanti måste ju oxå ligga runt 300 kr.

Vill han sälja får han gå ner.

Har han fått den ärligt för ett utfört jobb så borde han ju kunna få tillgång till kvittot också...
Kvittot gäller som garantihandling

  • Oregistrerad
  • 2003-08-09 08:17

På en 15GB iPod så måste man väl ha garanti?

Jag hade inget kvitto eller någonting på min gamla iPod men ringde Apple och dom tog in den ändå. Dom slog in serienumret och sedan sa dom att jag hade garanti kvar i 6 månader.

Behöver man en garantihandling till en ny iPod? Alla är ju mindre än ett år ändå.

Huh?

Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
På en 15GB iPod så måste man väl ha garanti?

Jag hade inget kvitto eller någonting på min gamla iPod men ringde Apple och dom tog in den ändå. Dom slog in serienumret och sedan sa dom att jag hade garanti kvar i 6 månader.

Behöver man en garantihandling till en ny iPod? Alla är ju mindre än ett år ändå.

Huh?

Precis, Apple slår i databasen och får då se vilka maskiner som har garanti kvar och därmed rätt till reperation eller utbyte. Men hur är det om han säljer den och de skickar en kartong till fel person? Hur ska man då kunna skicka den på rep. om inte kartongen kommer till rätt person?

1
Bevaka tråden