Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Apple-Hörlurarna till din iPod?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 12:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Mina koss lurar är dock lite väl klumpiga, så jag funderar på att investerar i ett par mindre till iPoden. Någon som har förslag på lurar till hyfsat pris?

Ett par lurar som inte är så dumma är Sennheiser HD200. De kostar ju en liten slant, men det finns en kopia av dem som jag tror MDS säljer till ett betydligt bättre pris. Dessa lurar är vita, helt slutna och inte så jättestora, men ger fint ljud. Iaf sennheisers original. Provlyssna kopian vettja.

Använder koss sporta pro eller och sennheiser hd 212pro. Mest de senare nu, eftersom de är slutna..

Fick tack vare den här forumsfrågan, idén att beställa nya puffar till mina gamla Sennheiserhörlurar modell 480..De har totalt vittrat sönder. Var svart om öronen varje gång jag använde dem nu på slutet. Och inte gick det att lyssna med dem utan. Gjorde ont efter ett tag.

• Medlem
  • 2003-08-30 01:08

Koss Porta Pro

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pierre/M-stad
Fick tack vare den här forumsfrågan, idén att beställa nya puffar till mina gamla Sennheiserhörlurar modell 480..De har totalt vittrat sönder. Var svart om öronen varje gång jag använde dem nu på slutet. Och inte gick det att lyssna med dem utan. Gjorde ont efter ett tag.

Samma sak har hänt med en av puffarna på mina koss porta pro. Den hänger ledsen nu kvar i en liten tåt och kommer att ramla av helt snart Vet någon om det går att köpa nya puffar till koss porta pro?

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 09:23

Enligt hifiklubben där jag köpte mina ska det gå att byta allt på porta pro lurarna pga dess konstruktion. Allt går att montera bort. Kolla med din ÅF. Muffarna borde vara lätt att få tag i...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-30 09:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anden
Muffarna borde vara lätt att få tag i...

Japp, de finns att köpa till lågt pris hos de radiohandlare som säljer Koss. Jag är inne på min fjärde uppsättning.

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 11:29

Koss Porta Pro använder jag. Jag tycker de passar utmärkt till iPod. Små, lätta men låter riktigt bra. En smula dyra kanske,

o11e

Citat:

Skrevs ursprungligen av olov En smula dyra kanske[/B]

Vi blir också rejält blåsta i Sverige:

Koss Porta Pro på svenska AppleStore: 790:- ink moms

Samma lurar kostar på de flesta ställen i USA ca $50, vilket med svensk moms skulle motsvara ungefär 530:-

Men de är värda varenda ockeröre

• Medlem
  • 2003-08-30 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anden
Enligt hifiklubben där jag köpte mina ska det gå att byta allt på porta pro lurarna pga dess konstruktion. Allt går att montera bort. Kolla med din ÅF. Muffarna borde vara lätt att få tag i...

Jo då, allt går att byta, och det har jag gjort också. Varje del på luren har jag bytt minst en gång. Lurarna är i och för sig över fem år gamla.
Konstruktionen av Koss Porta Pro är egentligen väldigt dålig, det krävs inte mycket för att dom ska gå sönder. Men dom låter så j*vla bra att man inte kan byta lur

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 16:03

Använder mina iPod-lurar
Älskar dom, varför skulle man vilja ha andra?
(men är d inte skadligt för öronen med så mycket magnetism som dom ger från sig...)

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 23:04

Inte bäst men klart snyggast...

Mycket nöjd, sköna, snygga, smarta, små. Man ser inte ut som en gruvarbetare med hörselkåpor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-31 01:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Inte bäst men klart snyggast...
(bild på B&O A8)
Mycket nöjd, sköna, snygga, smarta, små. Man ser inte ut som en gruvarbetare med hörselkåpor.

Mmm, det är snygga som fan - men tyvärr (och det här gör ont i mig, jag samlar på b&o) så låter de inte särskilt bra.

Nej, apples lurar passar inte i mina öron och trillar lätt ut, så istället gick jag till en affär och provlyssnade en massa lurar. Så klart dom inte har allt vad lurar heter men jag blev supernöjd med Philips "SBC HS900"

Vettigt pris, hållbara och jättesköna att ha mot örona. 10-28.000 Hz, 32 Ohm. Att dom sedan är snygga och gör iPoden rättvisa är ju inte fel. Lurarna är infällbara och går lätt ned i jackans ficka. Att kontakten är vinklad är bara bra då raka kontakter tenderar till att brytas då jag har dom till min kamera.

Philips hade dåligt rykte för några år sedan men dom har helt klart skärpt till sig... rekomenderas.

Bevaka tråden