Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
hade lämnat ipoden i firewireläge för laddning över natten, dan efter upptäcker jag att den är stekhet o heldöd! Efter några reset försök får jag livstecken, men när jag försöker mounta den känner inte osx längre igen volymen! Vad göra! Snällt formatera om alla 5gigen eller skicka in för service!
OK, tror att jag lagt in senaste mjukvaran på den, men ska göra ett försök! Kollar ipodvolymen med OSX disk utility och då säger den att nycklarna inte funkar!?
V A D Ä R D E T S O M H Ä N D E R ! ?
Äppleloggan dyker upp på skärmen, hårdisken varvar upp sen säger det klick o sen dör den o så håller det på tills jag kör reset igen o då dyker batteriindikatorn upp! :eek:
Varm - Tappar spänningen fort - Batteriindikatorn visar tomt...
Låter som om något av batterierna gett upp totalt och kortsluter
Sök på internet efter hur man byter (dyrt att lämna in) eller sälj den för en struntsumma till mig
Om batteriindikatorn dyker verkar det ju vara något med den som strular. Själv hade jag nästan samma problem fast utan att batteriindikatorn dök upp. Det visade sig att hårddiskens läshuvud hade låst sig, med en lättare knuff när jag slog på iPoden fixade det sig och nu funkar iPoden som den ska. Fick liksom "slå loss" läshuvudet.
ja, ja nu när du säger det kommer jag ihåg en tråd där du beskrev ditt handhavande. Återkommer med en lägesrapport. Ingen hårddiskgeek där ute som vet vad det där med nycklar betyder?