Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes autostartar, varför?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-08 15:22

När jag startar om datorn så startar itunes automatiskt, varför? Hur kan jag ta bort detta? Tidigare så var det inte så här?

Det finns en kontroll i systeminställningarna för vilka program som skall autostartas - kolla där så det inte blivit ifyllt '
(AI??? spooky)

Du har inte en AudioCD i CD-spelaren?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-08 15:36

Båda ovanstående har kollats tidigare..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-08 15:37

Det enda som jag inte vet vad det är i autostart är "transport monitor", men det kan väl inte ha med itunes att göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 16:04

Låter inte som du letar på rätt ställe. Låter som du kollar under Personligt > Inloggning. Där ligger bara saker som startas automatiskt varje gång du startar datorn. Kolla istället under Maskinvara > CD och DVD > När en musik-CD-skiva matas in:

Tillägg: transport monitor låter som någonting som har med Palm Desktop att göra.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-09-08 18:42

iTunes autostartar hos mig när Salling Clicker är på. Kan det vara så?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-09 06:51

Varken ackes eller claes tips lösten problemet, ok det är ju inte så irriterande då man inte startar om så ofta som en windows maskin:) men ändå..

Det där hände med min ibook hela tiden. Trots att jag gjort ovanstående. Jag hörde att min CD-läsare aktiverades efter t.ex "uppvaknande" och därför lämnade jag in den på service. Logik-kortet är nu bytt och jag hoppas att det kommer lösa mitt problem.

Har du en iPod ikopplad?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-09 08:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Har du en iPod ikopplad?

Ingen ipod:(

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-16 00:28

Har löst det själv nu, det var pga konfabulator widgeten itunes controller, så när konfabulator startar under boot så hänger itunes med..Dåligt skriven kod?

1
Bevaka tråden