Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ACC på windows ??

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har beställt min andra iPod (den första blev sluten för ett långt tag sedan) :=)
En 40GB ----- vad guuuut!

Denna gången tänkte jag köra ACC på alla mina låtar.
Har laddat hem plugin för WinAmp och så ser man att Nero 6 kan utan några poblem rippa CD till ACC och även encoda från mp3 till ACC, men den stora frågan för en PC användare är hur man skall överföra desa till en iPod??

Har sett att programmet EphPod stöder ACC till windows, så teoretiskt skall det gå.

Finns det någon PC användare som har testat det???
Kan man spela ACC på PC-varianten av iPod??

  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 08:42

Hej
Du verkar köra ipod för PC, jag har en ipod 15 gig. När jag köpte den fanns det ingen kabel till PC o köpa, så det har jag fått först nu, en månad senare, men jag har lagt över typ 10 gig låtar från min kompis Mac, och nu när jag kopplar in den till min PC vill den formatera hela HD o då raderas ju alla låtarna, undrar bara om du fick upp ett meddelande att du var tvungen o formattera HD när du kopplade den till din PC ( om du nu kör på PC)
. vore tacksam för svar. Om du vill kan du maila till mig på
jorgen.andersson@bolina.hsb.se

  • Medlem
  • 2003-09-14 16:48

Jag kör min 10gig 3G på en pc. Första gången den kopplades till datorn via Firewire formaterades den till "windows-ipod". Var även utför formatering när jag bytte från Musicmatch till Ephpod. Lycka till!

Var tycker du då om EphPod?
Är det programmet bätter än MusicMatch, tycker du??

Jag vill inte verka dryg, men AAC heter filformatet! (Har själv sagt och skrivit fel ett antal gånger)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jag vill inte verka dryg, men AAC heter filformatet! (Har själv sagt och skrivit fel ett antal gånger)

Ju nu är du lite dryg. Fattar att ACC är ett filformat (helt blåst är man inte), men jag fattar inte vad du menade med ditt meddelande??

Min fråga var ju om man kan spela av just det FILFORMATET som heter ACC på en iPod om man använder WINDOWS......

Var det något som var svårt att förstå med frågan?

Ok, nu fattar jag.......snabbt skrivet och för många C och för lite A.......sorry......men du var lite dryg......:=)

  • Medlem
  • 2003-09-16 00:03

AAC, inte ACC. I ordningen och tydlighetens namn.

EDIT:

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 02:16

Här är ett par bra länkar om AAC (som står för Advanced Audio Coding):

http://www.tnt.uni-hannover.de/project/mpeg/audio (Diverse matnyttigt om ljudkodningsdelen av MPEG-standarderna.)

http://www.codingtechnologies.com (Svensk-tysk firma som har utvecklat aacPlus, den senaste versionen av AAC som numera även ingår i MPEG-4)

Citat:

Skrevs ursprungligen av poppe
Hej
Du verkar köra ipod för PC, jag har en ipod 15 gig. När jag köpte den fanns det ingen kabel till PC o köpa, så det har jag fått först nu, en månad senare, men jag har lagt över typ 10 gig låtar från min kompis Mac, och nu när jag kopplar in den till min PC vill den formatera hela HD o då raderas ju alla låtarna, undrar bara om du fick upp ett meddelande att du var tvungen o formattera HD när du kopplade den till din PC ( om du nu kör på PC)
. vore tacksam för svar. Om du vill kan du maila till mig på
jorgen.andersson@bolina.hsb.se

Skaffa MacDrive så läser PC'n alla sorters Mac-diskar sen no hassle.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 07:28

Men är det inte så att den senaste iPod-versionen är samma för Mac/PC? Det är alltså samma iPod som man köper oberoende av vilken dator man har och så följer det med olika sladdar (FireWire till Mac och USB2 till PC) istället.

Men hur skulle jag skriva utan att verka dryg?!? Jag ville ju bara upplysa om att det heter AAC.....:(

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 20:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av elektronen
Ju nu är du lite dryg. Fattar att ACC är ett filformat (helt blåst är man inte), men jag fattar inte vad du menade med ditt meddelande??

Min fråga var ju om man kan spela av just det FILFORMATET som heter ACC på en iPod om man använder WINDOWS......

Var det något som var svårt att förstå med frågan?

Ärligt talat... lite skärpning.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Men hur skulle jag skriva utan att verka dryg?!? Jag ville ju bara upplysa om att det heter AAC.....:(

man skriver MP4a

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Men är det inte så att den senaste iPod-versionen är samma för Mac/PC? Det är alltså samma iPod som man köper oberoende av vilken dator man har och så följer det med olika sladdar (FireWire till Mac och USB2 till PC) istället.

Olika filsystem i Win och OSX
(hur kan detta undgått någon?)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
man skriver MP4a

m4a damnit

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
m4a damnit

"-Ju nu är du lite dryg..."
*skratt*
Visste det, jag visste det

  • Medlem
  • 2003-09-18 16:31

samma maskin till mac och pc men de formateras olika vad jag har förstått. Jag tycker att Ephpod är enklare att använda än Musicmatch. MM är enbart av ondo, infekterade hela datorn.MM är framförallt en mediaspelare, Ephpod är ett program enbart till ipod. Det finns en bra beskrivning hur man byter till Ephpod på www.ipodlounge.com

Itunes gäller nu... (Jag vet, tråden är ett år gammal...)

1
Bevaka tråden