Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det står bara "OK to disconnect"

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter att ha överfört låtar står det bara "OK to disconnect". Jag tar loss den ur vaggan, men det står samma text och jag kan inte göra något eller få någon meny alls och den verkar ingång hela tiden med samma text över hela displayen.
Vad f@£@£$n !!!!
Någon som har haft samma problem?

Har varit lite runt och tittat på problem folk har stött på och detta felet har dykt upp med de nya iPod:en (10,20,40).

Ingen vet hur problemet skall lösas. Det går formatera, köra Ephod men inte köra UPDATER eller komma åt iPoden efter överföringarna av låtar.

Härligt Apple....skicka ut defekta produkter!

Den hänger sig ibland....
Men om du håller ner "Menu" och "Play/Pause"-knapparna i c.a 10 sek så gör du en "reboot".

Efter att ha läst alla forum, tror du verkligen att jag inte provat det, typ 100 gånger nu.

Det funkar inte, tyvärr.

Förlåt då....

Lungt, många föreslår det och jag har kunnat det tipset långt innan jag fick min iPod, men det verkar vara något annat, hur man än prövar.

Har samma problem, dessutom blir den varm och laddar ur sig på en halvtimme och nån garanti kan jag glömma. (beg)

Laddade en hel arbetsdag efter att jag kört slut på batteriet totalt, när jag skulle gå hem så var den väldigt varm och när jag kommit hem så var batteriet slut efter den 30 min långa resan.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-19 00:11

Felsökning

Att den blir varm efter uppladdning är fullt normalt. Om du spelade musik i 30 minuter och batteriet var slut när du kom hem är det troligtvis inget fel på iPoden i sig utan på batteriet.

Nedan beskriver jag hur det diagnostiska test som auktoriserade apple tekniker använder för att undersöka en ipod. Om du vill köra testet, läs noga instruktionerna först.

-------------------------------------------------------

Diagnostiskt test för iPod:

OBS! Innan ett diagnostiskt test görs bör iPodens batteri vara fullt laddat.

1. Gör en Reset av iPoden (PLAY + MENU i 10 sekunder). Låtarna på iPodens hårddisk försvinner ej.

2. Därefter syns Apple logon på displayen, trycker då på Previous + Next + Select knapparna för att starta diagnostiskt test.

3. Ett pipljud skall höras och testprogrammets version visas på displayen.

4. Nu visas testprogrammets meny på displayen med följande alternativ:
- 5 IN 1
- RESET
- KEY
- AUDIO
- REMOTE
- FIREWIRE
- SLEEP
- A2D
- OTPO CNT
- LCM
- RTC
- SDRAM
- FLASH
- OTPO
- HDD SCAN
- RUN IN

• Du att flytta markören mellan tester använder du NEXT och PREVIOUS knapparna.

• För att aktivera ett test trycker du på SELECT knappen.

• För att återgå till menyn efter ett diagnostiskt test trycker du PLAY knappen.

• För att avsluta hela testprogrammet måste du göra en RESET av din iPod genom att hålla in PLAY och MENU knapparna i ca. 10 sekunder.

För en beskrivning av de olika testerna gör, se följande länkar:

Beskrivning 1 diagnostiskt test

Beskrivning 2 diagnostiskt test

-------------------------------------------------------

Notera dock att jag inte tar något som helst ansvar för de problem som kan tänkas uppstå i samband med testet.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-19 11:40

Har hört om det här problemet. Pröva att ladda ut den HELT och sen köra den i datorn, den har löst det för några.

Tycker ändå inte att det är värt att klaga över iPoden då iRiverns användare har förlorat hela musiksamlingar tack vare fel i mjukvaran.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-19 15:03

Det finns inga som helst skäl att klaga. Det är ju heller inte särskilt konstigt att batteriet i en sådan enhet som iPod tar stryk efter mycket användning. Det finns ju dock knep för att förlänga batteriets livslängd.

Inlägget ovan är inget domedagsbesked utan ett sätt för folk som upplever konstigheter med sina enheter att undersöka ifall det är något allvarligt fel med enheten.

Notera dock att beskrivningarna ovan ej kommer från någon service-manual utan boken "Secrets of the iPod". Beskrivningen för hur själva testet är dock lånad ur servicemanualen. *oops*

Jag menar att den är så varm att man i princip bränner sig på firewire porten.
Jag har kört kontroll delen och fått pass på allt vilket jag tolkar som OK.
Börjar tro att det är kortis i FW-kontakten.
Vid kortisar tar ju batterierna slut och det blir varmt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-19 21:31

Så varmt skall det inte bli nej. Om du ej har någon garranti kvar lär det förmodligen inte löna sig att lämna in den. Det finns dock sidor på nätet som beskriver hur du går till väga för att öppna den om du vill undersöka porten mer ingående.

Ring dock en lokal "apple service provider" och hör vad en reparatione egentligen kostar först.

Att den blir varm vid just FW porten kan ju även bero på att den leder värmen bäst. Vill det sig riktigt illa är enheten i princip så het inuti. Kan ju vara kortslutning i batteriet eller något annat som åsterkommer det.

Ja det finns billigare handvärmare för jaktpasset.

Den är ett och ett halvt år men jag tror det är rätt kört att få den reparerad utan att bli 3000 fattigare. Men jag tar ditt råd och ringer apple innan jag går på med vinkelkapen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av elektronen
Lungt, många föreslår det och jag har kunnat det tipset långt innan jag fick min iPod, men det verkar vara något annat, hur man än prövar.

Då för du väl som en del av din fråga faktiskt ta med den upplysningen, dvs lista de saker du redan har provat. Det hör till god ton tycker jag.

Skall du ha någon hjälp får du kläcka ur dig lite information.

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 21:57

min helt nya ipod 20Gb har helt plötsligt slutat fungera med. den låser sig o när jag gör en reset så får jag upp en liten mapp med ett "!" på. när jag pluggar in den till min pb12" så får även jag bara upp "ok to disconnect".. har prövat lite olika saker men inget fungerar.. :-/
får ringa apple i morgon. (om det inte är något snille här som vet vad jag skall göra?)

m.jo

jag skulle ringa Ipod och försöka få en dyrare version som kompesation för din nuvarande inte funkar

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-24 13:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av m.jo
min helt nya ipod 20Gb har helt plötsligt slutat fungera med. den låser sig o när jag gör en reset så får jag upp en liten mapp med ett "!" på. när jag pluggar in den till min pb12" så får även jag bara upp "ok to disconnect".. har prövat lite olika saker men inget fungerar.. :-/
får ringa apple i morgon. (om det inte är något snille här som vet vad jag skall göra?)

Att det står "OK to disconnect" när du ansluter den till datorn är helt normatl. Men du får inte upp den i iTunes, och heller inte som Firewire hårddisk om du aktiverar den funktionen i iTunes för din iPod?

Huruvida det skall synas en mapp med ett "!" på skärmen eller ej när iPoden återställs vet jag faktiskt inte. Har sedemera sålt min senaste iPod (välfungerande 20GB), och avvaktar med inköp av en ny tills Apple släpper nya modeller.

Kommer du inte åt den via iPod Software Updater heller?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 00:00

nope. kommer inte upp i itunes eller i finder. och kan inte se den i updater heller..

jag kan inte göra något med ipoden heller. det är bara dom två lägen jag beskrivit innan som gäller.. :-/

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-26 00:19

Någonting borde vara fel när mappen med utropstecknet visas vid reset. Kan någon med iPod i näven kontrollera vad som brukar visas efter Reset. Mig veterligen var det Apple-loggan som kom upp ifall allt var i sin ordning.

Hårddisken kan ju ha blivit defekt eller så. Eller så har du något annat fel i den.

Generellt sett, strular iPodarna mycket eller är det bara jag som surfat för mycket på "problemlösarforum" den senaste tiden?

  • Medlem
  • 2004-07-24 11:40
Ursprungligen av Klintan:

Generellt sett, strular iPodarna mycket eller är det bara jag som surfat för mycket på "problemlösarforum" den senaste tiden?

Jag tycker de strular utav bara helvete, konstigt att det inte uppmärksammast mer.

vad får ni på A2D testet med just batteriet på min står det BAT 001D6

Om jag får sånna problem med min iPod lackar jag ju fan. Jävla Apple som itne kan göra en fungerande produkt.

Nån som har 4G som inte stött på några problem än?

Ursprungligen av Evrion:

Om jag får sånna problem med min iPod lackar jag ju fan. Jävla Apple som itne kan göra en fungerande produkt.

Nån som har 4G som inte stött på några problem än?

Har du fått din 4G?

Ursprungligen av DrRotmos:

Har du fått din 4G?

Nej inte än.. Gahh! Skickas senast på tisdag så om jag har tur så får jag den på tors/fre. Fast sen måste jag ju typ ändå vänta en vecka till innan jag kan "ut på stan och lyssna", mina öron är cepe så jag kan inte ha snäckor. Väntar ivrigt på mina Sony MDR-EX71 Vita

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-07-24 20:45
Ursprungligen av Evrion:

Nej inte än.. Gahh! Skickas senast på tisdag så om jag har tur så får jag den på tors/fre. Fast sen måste jag ju typ ändå vänta en vecka till innan jag kan "ut på stan och lyssna", mina öron är cepe så jag kan inte ha snäckor. Väntar ivrigt på mina Sony MDR-EX71 Vita

Lite OT; men var har du beställt EX-71:orna, jag har inte sett dom någonstans.

//mats

Ursprungligen av MatsS:

Lite OT; men var har du beställt EX-71:orna, jag har inte sett dom någonstans.

//mats

http://www.audiocubes.com/product_i...3327dc16a6fa3f6

Billigare än att köpa svarta i Sverige

Du kanske kan resetta den med iPod updater?

Ursprungligen av svanerik:

Du kanske kan resetta den med iPod updater?

Men allvarligt! Sånt här ska man inte behöva göra med en NY iPod! Ska maila till iPod och klaga!

Bevaka tråden