Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höja volymen på 3G iPod

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 11:57

Har köpt en iPod 40Gb (min första Apple produkt) och är än så länge väldigt nöjd med den.

Det enda som jag kan klaga på är volymen. När jag spelar musik är det inte så stort problem, men jag har också några audioböcker som jag vill lyssna på. Tyvärr är volymen betydligt lägre på dessa och om det är lite liv och rörelse runt omkring så hörs det inte vad de läser ...

Såg en tidigare tråd om hur man kan ta bort volymspärren, men den gav inte så mycket.

Är det någon som hittat mer info om hur man tar bort volymspärren på 3G iPod?

// Tommy

• Medlem
  • 2003-09-30 12:01

Har du testat att stänga av ljudkontroll under inställningar? Vet inte om det är svaret på din fråga, men det kan fungera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 12:22

Kolla det här
Har inte testat det själv, men det är första jag kommer att göra när jag får min...

• Oregistrerad
  • 2003-09-30 12:42

Det går ju att höja volymen på låtarna i iTunes. Funkar inte det?
Äpple + I och sedan har man valet att höja volymen någonstans. Jag minns att jag gjorde det på min PB en gång och höll på att spräcka högtalarna.

• Oregistrerad
  • 2003-09-30 16:01

pröva med Tinker Tools.... har för mig att det ska finnas nån panel där....

• Medlem
  • 2003-09-30 18:31

jag kör 10gb 3G ipod. laddade ner en exe-fil för att "boosta volymen".

http://www.ringom.no/espen/ipod/

fungerar dock bara med windows

• Oregistrerad
  • 2003-10-09 23:07
Citat:

Kolla det här
Har inte testat det själv, men det är första jag kommer att göra när jag får min...

Jag köpte en 30Gb 3G iPod i förra veckan.

Det irriterar mig verkligen att jag betalat dyra pengar för en spelare som inte har tillräckligt med uteffekt i hörlursjacket.

Och jag kan inte genomföra det där hacket (att ersätta innehållet på den andra partitionen med innehållet från en amerikansk ipods andra partition). Jag har inte någon amerikansk version av iPodens systemfiler och vet inte var jag ska få tag på en sådan kopia.

Tinkertool-hacket (att ta bort en limit-fil) funkar bara på andra generationens pods. Och det där norska programmet höjer bara volymen på filerna, det gör inget åt uteffektbegränsningen hos spelaren.

Irriterande.

• Medlem
  • 2003-10-09 23:38

Nu lät det som att du kär din ipod på en win maskin och till den finns inte itunes (ännu). Hur som helst, har du itunes markerar du dom låtarna som du vill höja ljudet på tar äpple+i sedan drar du bara upp ljudet. Jag har dragit mina till 100% och behöver bara ha volymen till hälften på ipoden för att spröcka trumhinnorna. Om det bara är en låt du vill höja på markerar du den, tar äpple+i väljer options och där har du volym höjaren.

/Erik

• Oregistrerad
  • 2003-10-10 00:08

Jepp samma här och det funka KANON

• Medlem
  • 2003-10-13 22:42

Förstår inte varför jag inte sökte här på 99mac på en gång. Har lagt ned flertalet timmar för att försöka lösa detta problem.

Tack ska ni ha.

• Oregistrerad
  • 2003-10-14 14:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Liljeqvist
Och det där norska programmet höjer bara volymen på filerna, det gör inget åt uteffektbegränsningen hos spelaren.

Citat:

euPOD VolumeBoost is a small tool that alter something in the iPOD database so the output volume on the iPOD get higher. Since this tool DONT touch your music files, it is very fast and will update any iPOD database in a couple of seconds.

Jag vet inte riktigt vad jag skal tro, men det verkar som om euPod gjör det samma som om man höjer volymen på songerna i iTunes.

1
Bevaka tråden