Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple glömt oss ? (äldre iPod)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-20 15:30

Har Apple glömt oss som använder den gamla iPoden?
Borde inte vi få någon uppdatering snart?
Jag har inte pengar för att köpa en ny iPod och jag klarar mig bra på en 5 gig.

Men har Apple glömt oss? Jag väntar fortfarande på en uppdatering så jag kan se tiden i 24 timmar..

Sen så skulle det vara bra och skönt om de skulle släppa lite fler funktioner till den äldre versionen.

Det har faktiskt irreterat mig lite!:mad:

  • Medlem
  • 2003-10-20 17:21

Kan inte annat än att hålla med. Främst av allt skulle jag vilja se on-the-go-playlists på dom gamla iPodarna. Jag betalade trots allt omkring 5 500 för min 5gigare när det begav sig

/majk

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 17:40

Tror tyvärr inte att det kommer några fler uppdateringar till den generationen, förutom möjligen eventuella buggfixar och kanske någon uppdatering för att klara av nya musik-relaterade funktioner/format från iTunes.

Om Apple hade tänkt fortsätta stödja de gamla så borde de ju ha getts tillgång till on-the-go-playlists & whatnot för länge sedan.

Jag vill oxå ha en uppdatering... betalade 6000 för min 20 gigare...:mad:

Jag har också en iPod 5 GB, men jag är rädd att Apple inte kommer att göra så mycket för den gamla iPoden. Apple har haft en tendens att lämna allt gammalt bakom sig uppfattar jag det som.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-10-21 09:30

Ja för hur ska de kunna tjäna mer pengar om de gör så mkt bra nya uppdateringar på gamla iPods? Naturligtvis vill de att ni köper nya istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag har också en iPod 5 GB, men jag är rädd att Apple inte kommer att göra så mycket för den gamla iPoden. Apple har haft en tendens att lämna allt gammalt bakom sig uppfattar jag det som.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 17:25

...och jag vill genast ha kamerakortläsaren i en version för gamla iPods...

Vad jag har hört så stödjer inte Panther de gammla podarna. Ska tydligen ha något att göra med firewirekretsen.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 17:37

Det stämmer inte. Har fört över filer till en gammal 5Gigare idag...

Pillade lite på den nya ipodden idag. j-dra va sleek den är mycket tunnare och rundade hörn.

De som har den nya för ju allting - massa nya funktioner å grejjer.
Här sitter man med sin gamla ipod som känns helt värdelös numera

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 07:22

Det finns dock en fördel med den gamla, (sitter själv med en gen1 5gb), den är mycket snyggare i sin tegelstensdesign. Men den kommer säkert pensioneras nån gång trots sin snygga design...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Vad jag har hört så stödjer inte Panther de gammla podarna. Ska tydligen ha något att göra med firewirekretsen.

Det kom en uppdatering för de gamla iPod-modellerna som fixade Panther-kompatibiliteten.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-11-04 09:05

Jag tycker det finns mer, längden du kan använda den är märkbart längre på den äldre modellen eftersom den fick ett mindre batteri för att minska storleken på iPoden i sig. Eftersom jag använde den mycket i jobbet så passade det bättre med en version som klarade över 10 timmar än en som klarade färre timmar.

Ännu viktigare känns det nu när jag även har en iTrip till den, som slukar mkt mer ström än utlovat...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anden
Det finns dock en fördel med den gamla, (sitter själv med en gen1 5gb), den är mycket snyggare i sin tegelstensdesign. Men den kommer säkert pensioneras nån gång trots sin snygga design...

1
Bevaka tråden