Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öronsnäckor, vad ska man ha?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 20:30

B&O är ett kvalitetsmärke, nog för att dom är oerhört dyra får man vad man betalar för, så nu undrar jag om det är någon som kan säga hur deras hörlurar är?
Vad kostar dom?
Knastrar dom?
Hur är basen osv?

Finns det någonstans där man kan skaffa dom över internet?

EDIT:
Har tagit reda på att B&O inte ska vara så bra. Så jag undrar om ni kan rekommendera någon bra öronsnäcka? Maxpriset ska väl vara 1000 kr och basen ska vara bra.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 20:48

Inte för att vara petig men att kalla B&O för kvalitetsmärke är väl att ta i. Deras storhet ligger snarare i kvaliteten på design och genomtänkta lösningar, knappast hifi.

Jag vet att detta inte var svar på din fråga men jag har en känsla av att många anser att en bra kvalitetskänsla i matreal och design är synonymt med bra ljud.

Daniel

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 20:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av mdlarsson
Inte för att vara petig men att kalla B&O för kvalitetsmärke är väl att ta i. Deras storhet ligger snarare i kvaliteten på design och genomtänkta lösningar, knappast hifi.

Jag vet att detta inte var svar på din fråga men jag har en känsla av att många anser att en bra kvalitetskänsla i matreal och design är synonymt med bra ljud.

Daniel

Kan väl stämma men då jag är uppväxt med B&O så är man väl tvungen att tycka som föräldrarna.

Ändrade föresten tråden till rekommedation på bra öronsnäckor.
Ska uppgradera min iPod till en ny 20GB och mina PortaPro tänkte jag också sälja då dom inte alls är särskilt portabla. Hellre satsar man på öronsnäckor.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 21:12

Du har ju gjort ett bra val med Koss tidigare, man kan ju nästan alltid räkna med att det är bra grejor om man inte köper det billigaste. Kolla på deras hemsida.

Daniel

Här har du grymmaste propparna för dina behov!
Etymotic

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 23:13

Var köper jag dessa?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 02:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Här har du grymmaste propparna för dina behov!Etymotic

Japp, svårt att hitta motsvarighet. Fantastiska lurar och de kan du köpa direkt på webben från Headroom .

Hm.. Den här tråden kanske ska kunna uppdateras lite.:P Jagär på jak efter ett par hyfsade snöckor till min mini.:P Tips nån, gärna en länk.

Anledning till att den inte uppdaterats är att det är fel del av forumet.

Förövrigt suger Koss Pro 4AA så att Koss alltid är bra är skitsnack.

1
Bevaka tråden