Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Panik

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-30 10:26

En liten fråga...Kan vara helt idiotisk...Men ändå en fråga.
Jag har varit inne och röjt lite i Itunes. Ni vet, målat om, nya tapeter, slipat golv och sånt där. Nu när jag satte i min ipod i dockan säger den med all rätt att Ipod inte kan uppdatera för att vissa spellistor inte längre existerar. Och det har Itunes helt rätt i. MEN!!! När jag går in på Ipoden så är alla låtar gråade, vilket betyder att jag inte kan ta bort dom...Dessutom så studsar allt bort från Poden så jag kan inte lägga till något nytt. Plus att längst ner, när jag markerar ipoden så är det hänglås som jag inte riktigt får grepp om...Hur låser man upp...Och är det hänglåset som blivit mitt prroblem??? Många frågor blev det. Stå ut om frågorna var enkla. Sträck på er och hjälp till om det var svårt

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 10:40

Inte helt säker på att jag förstår korrekt, men förmodar att du bara behöver klicka på iPod-symbolen (den första av fyra-knappar) nere till höger i iTunes och i iPod-inställningarna som poppar upp kryssa för "Hantera spellistor manuellt" för att det ska funka som du vill.

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 10:57

OffTopic:
*funderar: Vore häftigt att kunna vinna iPod's på lördagskvällarna...*

Jag har inte riktigt greppat problemet. Men jag ska försöka provocera min egna iPod på samma sätt som inläggs-författaren och se hur det ter sig....

Micke F: huh? Jag fattar ingenting....

Jag tror att det är såhär:

Om du markerar din iPod i listan och klickar på Ipod-symbolem (den vänstra knappen längst ner i högra hörnet). Då får du upp ett fönster med llite olika alternativ. Om du klickar i "Hantera spår och spårlistor manuellt" så försvinner låset och du kan kasta och lägga till bäst du vill.

När man har alternativet "Uppdatera spår automatiskt" så kan man inte lägga till eller ta bort låtar manuellt utan är tvungen att sköta sorteringen i iTunes. I och med att du tog bort dina listor så finns det ingen lista i iTunes som du kan redigera.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Micke F: huh? Jag fattar ingenting....

Kronér leder ett känt program där man ska försöka få fem i rad och kan vinna Volvobilar eller resor.

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 12:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
OffTopic:
*funderar: Vore häftigt att kunna vinna iPod's på lördagskvällarna...*

Kronér får väl ta en disskussion med Oscar Bjers Apple Sweden

Jag har inte spelat Bingolotto på länge men skulle vinsterna vara PB , iPOD m.m. så kanske man kunde slita sig från datorn lördagskvällar:D
Barnen skriker Yes yes yes

Det blir barnen och jag som får spela.
Sambo Lena jobbar på krogen så hon är aldrig ledig på lördagar.

Minns en kommentar av Manuel på Trydegården:
Jävla Bingolotto vi får inga gäster på lördagskvällarna längre.:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Kronér leder ett känt program där man ska försöka få fem i rad och kan vinna Volvobilar eller resor.

Där ramlade poletten ner....;)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-04 23:49

Hej och tack alla. Tyvärr var jag så vrålslut så jag skcikade min lilla fråga och sedan drog jag iväg från datorn i 7 dagar...Men ett tack bättre sent än aldrig. Skall prova och kolla alla tips. Stort tack för hjälpen jag låter er veta hur det gick när jag fått hem ipoden och fixat och trixat med den

STORT TACK

1
Bevaka tråden