Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod på PC fungerar ej

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-03 13:45

Har problem att få min iPod G3 att fungera med PC.

Den dyker upp som en enhet men när man klickar på den står det enheten inte är formaterad, vill du formatera?

Skall det inte vara samma formatrering för Mac som för PC?

Syns inte heller i iTunes?
Men till macen är det inga problem.

Någon som vet vad jag gör för fel?

Förr var dom tvugna att formateras i FAT32 för peze:n
Mac klarar FAT32 vid sidan av HFS+ så måhända kan det funka med iTunes på båda.

Fast jag föreslår att du browsar lite på apples supportsidor

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 15:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Perry
Har problem att få min iPod G3 att fungera med PC.

Den dyker upp som en enhet men när man klickar på den står det enheten inte är formaterad, vill du formatera?

Skall det inte vara samma formatrering för Mac som för PC?

Syns inte heller i iTunes?
Men till macen är det inga problem.

Någon som vet vad jag gör för fel?

Den måste vara formaterad för PCn japp.

• Medlem
  • 2003-11-05 15:46

Läste på Apples support sidor att det inte skulle fungera att använda den till både PC och Mac.

Men ni säger att det kommer att fungera om jag formaterar om den?

Har nämligen massor av dokument och musik som jag måste göra b-up på före jag gör detta då jag inte har dem på något annat ställe. Kräver att jag kastar en hel del filer på min dator för att få plats och vill inte göra detta om det inte fungarar.

Tacksam för bekräftelse på att det kommer att fungera.

Mvh / P

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 14:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Perry
Läste på Apples support sidor att det inte skulle fungera att använda den till både PC och Mac.

Men ni säger att det kommer att fungera om jag formaterar om den?

Har nämligen massor av dokument och musik som jag måste göra b-up på före jag gör detta då jag inte har dem på något annat ställe. Kräver att jag kastar en hel del filer på min dator för att få plats och vill inte göra detta om det inte fungarar.

Tacksam för bekräftelse på att det kommer att fungera.

Mvh / P

Om du sätter in din iPod och återställer (formaterar) den via din PCs iPod-program så kommer det fungera.

För övrigt kan du bara ha din iPod på en dator i taget hur den än är formaterad, dvs även om du har två Mac:ar och den är macformaterad så kan man bara ansluta den till en.

• Medlem
  • 2003-11-06 14:50

Tack för det...

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 16:08
Citat:

För övrigt kan du bara ha din iPod på en dator i taget hur den än är formaterad, dvs även om du har två Mac:ar och den är macformaterad så kan man bara ansluta den till en. [/B]

Va? Min syster har en 3G iPod som hon kör på sin Windowsdator. Jag kan koppla in den till min Mac och ladda över musik utan problem.

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 08:35

Har samma problem, men eftersom inte iTunes hittar podden så kan jag ju inte formatera den i iTunes. Ska jag formatera den i MusicMatch först?

• Oregistrerad
  • 2003-11-09 03:49

Ahh, upptäckte att det fanns ett separat formateringsprogram för iPoden till Windows...

• Oregistrerad
  • 2003-11-09 18:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Va? Min syster har en 3G iPod som hon kör på sin Windowsdator. Jag kan koppla in den till min Mac och ladda över musik utan problem.

Jo men då använder du inte iTunes utan ett tredjeparts program ellerhur?

• Medlem
  • Torsby
  • 2003-11-10 07:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
För övrigt kan du bara ha din iPod på en dator i taget hur den än är formaterad, dvs även om du har två Mac:ar och den är macformaterad så kan man bara ansluta den till en.

Min flickvän kör 2G iPod på flera Mac:ar utan problem, och hon använder inga tredjepartsprogram utan enbart iTunes (mig veterligen iaf). Själv använder jag min 3G iPod på flera PC, fast då är det förstås MusicMatch som gäller, men det är heller inga problem. Dock misstänker jag att det behövs tredjepartsprogram om vi ska koppla dem till varandras datorer...

• Medlem
  • 2003-11-10 10:41

Laddade precis ner en testversion av programmet XPlay från MediaFour. Och då kan jag använda min iPod som extern hårdisk på min PC utan att formatera om den.

Tror nog jag ska köpa mig en kopia av programmet, kostar $29.95.

• Oregistrerad
  • 2003-11-10 11:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Jo men då använder du inte iTunes utan ett tredjeparts program ellerhur?

Jag använder iTunes på min Mac och Musicmatch (som följde med) på hennes Windowsdator.
Nu kör hon dock iTunes istället för Musicmatch. Kommer jag inte att kunna ladda över låtar från min Mac till hennes iPod längre alltså? Det är ju helt kasst i så fall.

1
Bevaka tråden