hmmm nu skall vi se hur jag skall förklara det hela.
ok. som jag skrivit i en tidigare tråd ( Det står bara "OK to disconnect ) så har min ipod bråkat lite med mig och jag hade tänkt ringa apple o fråga hur jag skall göra med den osv. men det har dröjt ett rätt bra tag innan jag hunnit göra detta.
men när jag då äntligen tog tag i problemet idag så stannade mitt hjärta en liten stund. för när jag plockar fram min lilla ipod så ser jag att det är en stor buckla på baksidan! 2-3 mm djup! o den var inte där när den började bråka! ser ut som om någon bankat till den lite med en hammare eller liknande. men jag konstaterar snart att den måste ha blivit klämd i byrålådan min mamma hade lagt ner den i.
vad fan gör jag nu då tänker jag! nu kan jag väl glömma o få den lagad på garantin. finns inte en chans att dom tror på att den skadan har tillkommit i efterhand.
så jag kollar lite med morsan hur det blir med försäkring osv. vi bestämmer då att jag skall göra ett sista försök att starta den själv o sen ringa supporten..
testar o slå på den utan laddare eller nått. inget händer. kopplar in den till min powerbook. o den startar utan problem! allt funkar fint! jag kopplar ur den igen för att testa en gång till, den lilla mappen med utropstecknet är tillbaka, men den startar till slut iaf.
så nu sitter jag o "testspelar" den lite i itunes o laddar upp batteriet mm.
inga problem än så länge iaf.
så då är frågan: vad fan gör jag nu då?!
skall jag resetta den med "ipod software 2.1 updater"? vilket dom föreslår på supportsidan o i manualen..
skall jag bara låta den vara, o hoppas på att den inte börjar krångla igen?
eller skall jag lämna in den på service? för det känns ju inte så bra o veta att den krånglat innan o att det är en fet buckla i den..
hjälp!