Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synca från ipod till itunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-04 13:40

Det här borde vara självklart men jag vill bara försäkra mig att det fungerar att synca åt andra hållet, från ipod till itunes, med bibehållna spellistor och övrig info. Detta eftersom en dator med all musik ska säljas och en ny ska köpas.

Har syncat all musik till ipod och vill nu ta bort alla låtar från ibooken för att sedan klona resten av hårddisken. Vilket program använder man? Tack!

• Oregistrerad
  • 2004-01-04 13:46

Mycket lättare att använda iPodens hårddiskläge. Montera den som en extern HD på skrivbordet och kopiera din iTunes mapp dit.

Min erfarenhet är att det är en härva att extrahera låtar och spellistor manuellt från en iPod till en dator. Men det finns kanske något program som gör det automagiskt.

• Oregistrerad
  • 2004-01-04 13:48
  • Medlem
  • 2004-01-04 13:49

Ok! Problemet är väl att jag vill klona hårddisken OCH kunna lyssna på alla låtar under tiden jag inte har en dator.. om jag syncar låtarna och sedan klonar hela hårddisken så får jag ju dubbelt på iPoden.

• Oregistrerad
  • 2004-01-04 13:53

Just det, med min första lösning skulle du inte kunna lyssna på låtarna. De skulle ligga som datafiler på iPoden, inte som spelbara låtar.

• Medlem
  • 2004-01-04 14:02

Ok, tack! Om man har automatisk synkning på borde man ju inte behöva tredjepartsprogram kan man tycka.

(skrev förra inlägget samtidigt som du svarade

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Liljeqvist
Ollie´s iPod Extractor:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20856

Har du något tips på ett verktygsprogram som kan flytta över musiken från min 3G iPod till min PC med WinXp?

• Oregistrerad
  • 2004-01-09 16:32

Jag har flyttat iTunesbibiliotetket från en dator till en annan. När man ansluter iPoden till den nya datorn som har fått exakt samma iTunesbibliotek som den gamla så får man en fråga om man vill att den nya datorn ska hantera iPoden. Svara ja på det, och vips så är det klart. Inga dubbla låtar på iPoden här inte.

/Pär

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-01-09 16:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av tobias.runeson
Har du något tips på ett verktygsprogram som kan flytta över musiken från min 3G iPod till min PC med WinXp?

Ett inlägg räcker oftast

• Medlem
  • 2005-08-03 21:08

Hej!
Jag hoppas du har fått svar och fixat ditt problem för jag har exakt samma problem men är inte super skillad på datorer även om jag kan mer en normalt.
Jag tycker ju att de borde vara hur enkelt som helst, typ bara dra iPod spellistor till library i iTunes men icke sa nicke. Jag tycker att jag tittat igenom alla inställningar etc. Finns de inte ett sätt som är enklare sätt än att göra om ipoden till en hårddisk och överföra på så sätt.
Är väldigt tacksam om du kunde svara iaf.

Mvh // Rickard Nelson

Ursprungligen av rodin:

Det här borde vara självklart men jag vill bara försäkra mig att det fungerar att synca åt andra hållet, från ipod till itunes, med bibehållna spellistor och övrig info. Detta eftersom en dator med all musik ska säljas och en ny ska köpas.

Har syncat all musik till ipod och vill nu ta bort alla låtar från ibooken för att sedan klona resten av hårddisken. Vilket program använder man? Tack!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-05 08:00

Det är en riktigt gammal tråd du väcker till liv igen. :rolleyes:

Prova gärna att använda den utmärkta sökfuntionen på sidan, den hittar det mesta. Som svar på din fundering hänvisar jag till den här tråden.

1
Bevaka tråden