Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Mini dödar Jens of Sweden

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 19:53

Jag ser nästan alltid iPod i såna där reklamtidningar för tex PC City eller Elgiganten. Så visst finns den att köpa.
Jag har dessutom sett folk ha iPod en del gånger. Fast jag håller med om att de är mycket mer sällsynta än flash-spelare. Nästan alla har flash-spelare nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 01:36

Frågan är om MP300 är tillåten att använda i Sverige med tanke på FM-sändaren.

Näe, precis som med iTrip (till iPod) så är det olagligt att använda FM-sändare i Sverige. Men det är tillåtet att sälja däremot. Jag var på en föreläsning med Jens häromveckan när han snackade lite om det där, dom hade tänkt såhär: alla vill ju kunna koppla sin spelare till bilstereon, därför ger vi folket vad dom vill ha. Dom hade gått till PTS eller vilken myndighet det nu var och frågat om det var lagligt att sälja en sån enhet och det var det alltså. Tror funktionen dock måste aktiveras på något sätt.

Naturligtvis räknar dom kallt med att folk kommer att använda finessen här i Sverige också, kanske vill dom rent av sätta press på att få det lagligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 08:41

Problemet är ju att FM-sändare är kassa.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Problemet är ju att FM-sändare är kassa.

Jag har lyssnat på en iTrip och det lät helt ok.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 09:31

Jag har sett många MP3-spelare med FM-sändare och ljudingång, någonstans på Pricerunner.
Den nya MP-3000 är ju bara en vanlig flash-spelare med radio och ljudingång, som många andra. Och så FM-sändare också.
OK, om priset blir lågt kanske den är bra och prisvärd, men så nytt och häftigt var det ju inte, tycker jag.

Det finns framförallt två saker som talar emot den där jens of.. grejen

1. Det går inte att hitta fulare produktnamn (jens av svärje... ehhh)
2. ..och när dom kommit på planetens fulaste produktnamn passar dom på att använda den keffaste fonten som nånsin skådats.

Dom har vanärat mitt namn och jag hoppas att dom selfdestructar sanarast!

/jensa

Det där med namnet är medvetet. Han berättade att han fått otroligt mycket kommentarer om hur fel namnet är och att man inte kan kalla en mp3-spelare för nåt sånt. Och just därför har dom valt ett sånt namn. För att låta som ett varumärke mera än en specifik produkt. Och det säljer tydligen rätt bra också, hittills.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 01:08

vaddå, låter sådana fm-sändare kasst? borde det inte va lika bra som en vanlig p3 sändning? förutom kvallan på mp3 filen dvs..

ang. jensas spelare så fattar jag inte varför de har en inbyggd usb-plugg som tar upp massa space. hade ju varit bättre med en mindre spelare. hajja 512MB över usb 1... zzz zz

jag tycker jens of sweden är ett lyckat "anti-koncept" namnmässigt - och 300an är inte direkt ful - även om den inte kommer i närheten av mini'n...

fast - fmsändare, line/mic-in vore trevligt på minin och originalet.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 16:40

Jens of Sweden låter som Tom of Finlands loserkusin från landet. Därför är det omöjligt att köpa en sådan produkt oavsett hur bra den är.

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 18:46

Måste bara få säga hur extremt mycket jag hatar namnet Jens of Sweden, det får Tom of Finland att framstå som genialiskt. Bara namnet gör att man av ren princip aldrig skulle kunna köpa deras produkter.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 22:08

ipod mini kostar 2195 på macoteket

Hade lugnt övervägt en sån om jag inte redan haft en mp3.
JOF har desstom en modell som är snarlik ipod.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 04:15
Ursprungligen av Svea:

ipod mini kostar 2195 på macoteket

Hade lugnt övervägt en sån om jag inte redan haft en mp3.
JOF har desstom en modell som är snarlik ipod.

Jupp, exkl. moms ja. Inkl. landar man på 2744:- plus frakt så sisådär 2850-2900 går det nog på.

Bevaka tråden