Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodfrälsta sökes

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om det finns personer i detta forum som känner att dom skulle vilja jobba mer aktivt som redaktör för iPodnyheter, iPodtester och allmän iPod-guru kan ni väl skriva en rad nedan.

Vi har länge planerat att utnyttja iPod.se domänen bättre och snart är det dags att förverkliga planerna.

Jag skulle kunna tänka mig det. Har precis köpt Apples In-ear Headphones osm jag tänkt utvärdera lite, och så är Burton Amp Pack på väg från Macoteket. Det blir en rejäl recension när den väl kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-23 17:35

Jag har länge tänkt att starta nån bloggliknande ipod-site med nyheter från ipodvärlden på svenska, till svenska läsare. Jag har dock tvekat, för att det krävs en del jobb för att bygga ett system och marknadsföra sig. Så om ni har ett klart system och koncept, så är jag mycket intresserad av att ställa upp som nyhetsredaktör.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 13:09

jag är på.

låter som ett intressant projekt. min pod (den tredje i ordningen) är en stor del av mitt liv och jag följer aktivt vad som händer på ipodfronten.

Jag har precis skaffat iPod och älskar den väldigt mycket. Jag är gärna med och fixar något.

Kul med så stort intresse! Det går säkert att göra något kul med Ipod.se siten.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:24

Hej! Jag är intresserad av att hjälpa till med tester/recensioner, etc. för iPod.se! Jag är ett teknikfreak som älskar prylar, onödiga som nödvändiga!

Jättebra - vi är ganska nära en uppstart.

Vi kommer klona 99mac och flytta över iPodinläggen till iPod.se.

Apple Sverige är informerade om att vi startar upp iPod.se och dom kommer troligen stödja oss och länka ifrån Apple.se förutsatt att sidan blir bra. Cool

Undvik att sätta nån av dom som sågade iPod mini och trodde att den inte skulle bli en hit på viktiga poster eftersom dom uppenbarligen inte har kontakt med verkligheten...

Intresserad!

Ännu ett teknikfreak anmäler sig.. Har ingen iPod för tillfället, men kommer att slänga ut min gamla MD så fort jag får klorna i en iPod mini (helst snabbt! )

Är rätt påläst/itresserad av ny teknik osv.. Premurerar på M3 och allmänt kallad "prylbögen" av polare osv..

Ursprungligen av adlers:

Ännu ett teknikfreak anmäler sig.. Har ingen iPod för tillfället, men kommer att slänga ut min gamla MD så fort jag får klorna i en iPod mini (helst snabbt! )

Är rätt påläst/itresserad av ny teknik osv.. Premurerar på M3 och allmänt kallad "prylbögen" av polare osv..

Jag känner igen det där med prylbög... Jag är definivt ett hopplöst fall!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-02-20 08:22

Även jag kan vara intresserad trots att jag inte direkt är superteknikdatanördfreaken no. 1 Vilket gör att jag är ganska nöjd med min gen 2 iPod och fortfarande tycker att den är den mest prisvärda varianten av iPod. Jag är mao iPodfrälst, utan att vara blind för dess problem eller fast med åsikten att nytt per definition är bäst.

Vi börjar betatesta på söndag kväll preliminärt!

Har bett en polare som åkte till US igår (torsdag 20 feb) ta med en mini hem. Har en generation1 20G pod sedan tidigare. En recension kanske kan vara intressant?
Annars är jag java hacker och har gjort en del webside-hack tidigare. Det skulle vara väldigt kul om man kunde bidra med nåt!

/jensa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 14:36

Ännu en iPod-frälst anmäler sig! Jag kan tillsammans med min bror ("stma", som anmält sig ovan) hårdtesta allt som har med iPod-tillbehör att göra och har dessutom möjlighet att dokumentera allt med bilder och film (hi-end utrustning).

Det vore även trevligt att hitta någon som kan göra göra djupdykningar i filformat, ljudkomprimeringar, equalizer mm - den tekniska biten av en iPod.

  • Medlem
  • 2004-02-20 14:42

Klart man e PrylBög.. d e mitt andra namn.. men min ekonomi vill inte =/ så därför får jag vänta med iPoden tills jag hittar en i en soptunna..

Hur går det - finns det intresserade?

Det finns gott om nya iPodprylar att testa för den som vill göra det.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-03-01 21:26
Ursprungligen av Björnström:

Hur går det - finns det intresserade?

Det finns gott om nya iPodprylar att testa för den som vill göra det.

Ja för fan. Bara de fungerar till min gen 2 iPod så kan jag testa dagarna i ända

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 21:39

Jag skulle gärna vela göra någonting, men jag vet inte vad det kan vara?

Det finns massor att göra:

- FAQ:er
- Inköpsställen
- Länkar till olika supportartiklar på Apple.com
- Serviceställen för iPod

Dessutom

- Dagliga nyheter om iPod
- "Dagens nerladdning"
- Tester av iPod och tillbehör

- Värvning av medlemmar på andra forum
- Skapa länklistor till andra iPodsajter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-01 22:18
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag skulle gärna vela göra någonting, men jag vet inte vad det kan vara?

Samma här
Jag har tid att skriva lite undet veckan.. hur skickar man in material?

Finns det nån tråd där man kan rapportera buggar och förslag?
Ser t ex att forumet ligger till vänster när man läser, men när man skriver inlägg så centreras allt.

  • Medlem
  • 2004-03-01 22:39

Hej, jag skulle gärna hjälpa till på sidan. Gillar min iPod skarpt så jag tycker det skulle vara mycket kul att få hjälpa till. här. Något speciellt nu den närmaste tiden?

Anmäler mitt intresse!
Ge mig något att göra så fixar jag det

/Kristofer

Hej!

Jag kan bidra med tester av saker. Eller skrivande av saker. Eller något annat som behövs göras.

Jag funderar just nu mycket på iPod-teknik - hur hanterar man musiken i sin iPod på bästa sätt? Kanske kan vara något att skriva om.

Släng något på mig så gör jag något av det.

/erik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-01 23:34
Ursprungligen av svanerik:

Hej!

Jag kan bidra med tester av saker. Eller skrivande av saker. Eller något annat som behövs göras.

Jag funderar just nu mycket på iPod-teknik - hur hanterar man musiken i sin iPod på bästa sätt? Kanske kan vara något att skriva om.

Släng något på mig så gör jag något av det.

/erik

Tycker det låter utmärkt. En guide hur man ska hantera och sortera sin musik på bästa sätt i itunes.

Ofast på olika forum med vanligtvis många windowsanvändare så klagar man på iTunes och iPodens sätt att sortera låtar efter id3-taggar. Många som vanligtvis sorterar sina låtar efter filnamn i utforskaren och sedan dubbeklickar på låten för att spela den i winamp. Detta "gnäll" har också lite å göra med att folk laddar ner musiken. Om man äger musiken på skiva eller köper från musicstore så får man ju korrekta id3-taggar, apple förväntar sig att vi är lagliga. Så skriv om tanken bakom systemet och sorteringen, vilken nytta id3-taggar har, hur man "jobbar" på ett korrekt sätt i itunes helt enkelt.

Kul! Ta en titt på iPodlounge - dom har lyckats bra tycker jag.
FAQ:er och länkar till alla nerladdningsfiler etc vore jäkligt bra.

1
Bevaka tråden