Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i låst läge, "skivläge"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPoden verkar har låst sig totalt och jag provade med att formatera om den.
Men det blev varken bättre eller sämre.
Den står i ett läge som heter "skivläge"

Vad göra?
Någon som vet?

Även om du har formaterat om den, har du provat att återställa från menyn? Fast du kanske inte ens kommer till menyn? Testa att ladda ner senaste iPod programvaran och installera. Se vad som händer? Det är det enda jag kan komma på...

Det här hittade jag på http://www.iPodlounge.com:
Om att felsöka iPoden, ungefär som Skivverktyg

Do a Reset - Press the Menu + Pause/Play buttons until the Apple logo comes up.

At the Apple logo, press the REW, FF, Menu and "Action" (the center) buttons.
The iPod will begin to go through a disk scan. At the end you will be presented with a Disk icon with a check mark or a sad iPod icon. If you get a sad iPod icon you need to send your iPod in for repair.

Jag hoppas det hjälper, gud vet att jag inte skulle vilja vara utan min lilla iPod.

Tackar och bugar!

Det funkade klockrent!

• Oregistrerad
  • 2004-02-15 20:30
Ursprungligen av heiko:

Tackar och bugar!

Det funkade klockrent!

Jag har precis samma problem med en 3g ipod, men när jag testar detta så kommer det bara upp en meny där man kan välja "HDD scan" , när jag gör det så står det sedan "HDD Scan Start..." , men det verkar inte hända så mycket....

Tar det flera timmar, eller startade din scanning på engång efter knappkombinationerna?

Mvh Dasse

• Oregistrerad
  • 2004-02-15 22:46
Ursprungligen av Dasse:

Jag har precis samma problem med en 3g ipod, men när jag testar detta så kommer det bara upp en meny där man kan välja "HDD scan" , när jag gör det så står det sedan "HDD Scan Start..." , men det verkar inte hända så mycket....

Tar det flera timmar, eller startade din scanning på engång efter knappkombinationerna?

Mvh Dasse

Man är ju lite du å....jag glömde hålla in...menyknappen....det verkar ta lång tid, men hoppas d funkar..

• Oregistrerad
  • 2004-02-15 23:17

Det funkar inte nu heller......den visar en mapp med ett utropstecken framför....

• Medlem
  • 2004-06-22 13:55
Ursprungligen av melfunko:

Det här hittade jag på http://www.iPodlounge.com:
Om att felsöka iPoden, ungefär som Skivverktyg

Do a Reset - Press the Menu + Pause/Play buttons until the Apple logo comes up.

At the Apple logo, press the REW, FF, Menu and "Action" (the center) buttons.
The iPod will begin to go through a disk scan. At the end you will be presented with a Disk icon with a check mark or a sad iPod icon. If you get a sad iPod icon you need to send your iPod in for repair.

Jag hoppas det hjälper, gud vet att jag inte skulle vilja vara utan min lilla iPod.

Jag har APPLEIKONEN nu i mitt fönster, Vilken knapp är FF?

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-22 16:28
Ursprungligen av Ere:

Jag har APPLEIKONEN nu i mitt fönster, Vilken knapp är FF?

FF är skip framåt: >> -knappen.

• Oregistrerad
  • 2004-06-22 18:48
Ursprungligen av Spyder:

FF är skip framåt: >> -knappen.

Vissa har hög iq

FF= Fast Forward

1
Bevaka tråden