Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort repor med den här krämen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-25 17:13

Var idag och köpte Displaypolish till mobiler på Teknikmagasinet.
Kostade 49kr.

Har några repor på min Ipod senaste versoin. Har repor mest på baksidan.
Vad är baksidan gjord av?
Kan jag skada min Ipod om jag andvänder den här krämen?

Här är en bild på polishen

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 17:34

Hej!
Det är en form av slipmedel i krämen. Den fungerar alldels utmärkt på plastdisplayer såsom mobiler. Men du ska inte använda den på t.ex. glas. Jag kan dessvärre inte uttala mig huruvida det fungerar på en iPod, men om materialet är detsamma som på en mobil så bör det inte vara några problem.

Mvh Christofer, Teknikmagasinet Täby

  • Medlem
  • 2004-02-25 19:01

Är det någon som vet vad Ipoden är gjord av?

  • Medlem
  • 2004-02-25 19:21

Det funkar på plast, men inte på metall. Andra ytor än plast får en liten hinna över sig. Jag tror inte att det är slipmedel, utan någon form av mild plastuppmjukare som sjunker in i ytan man polerar. Åtminstone var det intrycket jag fick när jag använde den. Den funkar utmärkt i vilket fall och är väl värd sin lilla investering.

  • Medlem
  • 2004-02-25 19:39
Ursprungligen av stfm:

Det funkar på plast, men inte på metall. Andra ytor än plast får en liten hinna över sig. Jag tror inte att det är slipmedel, utan någon form av mild plastuppmjukare som sjunker in i ytan man polerar. Åtminstone var det intrycket jag fick när jag använde den. Den funkar utmärkt i vilket fall och är väl värd sin lilla investering.

Funkar den på båda sidorna av Ipoden?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 22:08

Har använt Displex med bra resultat på framsidan, men baksidan det vet jag inte om det fungerar på. Min gissning är att den här polishen bara biter på plast, inte metall.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 22:39

Jag kan själv intyga att vanlig Brasso gör underverk med baksidan, använd bara en mjuk handduk istället för den som kommer i förpackningen annars så blir det nya repor.

Brasso kan plockas upp i nästan vilken affär som helst som säljer såna grejor.

1
Bevaka tråden