Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga om forumet lite?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-01 23:31

Har lite förslag till hur forumet kunde bli lite bättre, kanske redan har diskuterats?

För nu finns det ju både en PC och en MAC-del för iPod. Men de flesta iPod-frågor verkar kunna stämma in på både PC och Mac och då blir det lite rörigt när folk lägger in det på t.ex. MAC-delen när det är samma som för PC.

Vore det inte därför bättre att ha en generell iPod-del där iPod diskuteras. Sedan kan man ha en PC och en MAC underdel där man diskuterar PC/MAC-specifika saker.

Dessutom saknas ju en forums-del där man kan diskutera sådana här frågor... För denna passar ju inte in här på MAC-iPod, men det verkar ju som om folk skriver sina flesta inlägg här.

Vad tycker ni andra?

Det hade varit skönt att ha så få forum som möjligt - men samtidigt håller jag med andyp.

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 00:05

Jag tycker att det passar som det är nu väldigt bra, den enda anledningen jag ser för att få fler distinkta forum är då det blir väldigt trångt, vilket nu inte är fallet enligt mig.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-02 01:04

Ett forum där det kan snacka ipod i allmänhet, där det kvittar om man kör pc eller mac skulle vara bra.
Några exempel på trådar som har ämnen som skulle passa i ett sådat forum, som nu ligger i mac-avdelningen:
- iPod utomhuskampanj i hela Stockholm!
- iPod:en en irriterande pryl?
- Värva medlemmar på nätet

Ett forum för allämnt ipodsnacka alltså, men behåll fördelningen mellan pc och mac när det gäller trådar kring teknik och program..

• Medlem
  • 2004-03-02 17:43
Ursprungligen av markus:

Ett forum där det kan snacka ipod i allmänhet, där det kvittar om man kör pc eller mac skulle vara bra.
Några exempel på trådar som har ämnen som skulle passa i ett sådat forum, som nu ligger i mac-avdelningen:
- iPod utomhuskampanj i hela Stockholm!
- iPod:en en irriterande pryl?
- Värva medlemmar på nätet

Ett forum för allämnt ipodsnacka alltså, men behåll fördelningen mellan pc och mac när det gäller trådar kring teknik och program..

Ja det är så jag menar. Jag tycker det blir rörigt när folk skriver saker i mac-avdelningen när det lika gärna kan handla om pc, som i exemplena ovan.

• Oregistrerad
  • 2004-03-02 20:46
Ursprungligen av andyp:

Ja det är så jag menar. Jag tycker det blir rörigt när folk skriver saker i mac-avdelningen när det lika gärna kan handla om pc, som i exemplena ovan.

Oops... Såg inte att det var uppdelat mellan Mac/PC. Det tycker jag är någonting som borde läggas vikt på. Synd att t.ex. det måste finnas två trådar om samma sak om en funktion i iTunes bara för att en råkade vara i Mac forumet och en i PC forumet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-04 13:36

Kanske en ipod-variat av 'allmänt om mac' från 99mac, fast allmänt om ipod, där skulle vi även kunna ha ett underforum för omröstningar också? Lite tråkigt kanske för pc-användare att nu läsa ipod-trådar i macforumet, när de egentligen inte är förknippade med mac.

1
Bevaka tråden