Wow anapod ser verkligen ut att vara det jag efterlyser. Är det någon som har testat hur bra det fungerar i verkliga livet ?
Jag kör den mot min 3G och det fungerar bra. Det är ett par småsaker som jag inte är nöjd med, t.ex:
- uppspelning direkt från iPod sker som streamad data, vilket innebär att det inte går att söka i låtarna
- ändrar man på en id3-tag i Anapod och sedan kopierar låten till hårddisken så följer inte ändringen med. Har inte testat så mycket än, det kanske är jag som gör nåt galet.
- ibland känns den lite buggig, MEN jag har den installerad på två datorer (här på jobbet och hemma) och den ena datorn har den aldrig krånglat på så det är väl lite damm på hårddisken hemma eller nåt...
Några fördelar jag hittat (orkar inte lista allt):
- snabb överföring till iPod. Högerklicka på en fil, välj Skicka till så finns iPoden som ett val.
- support för m3u-spellistor (kanske även fler, men det är det jag använder mest), samma sak där - bara att högerklicka. Dessutom får man ett val att skapa spellista direkt i iPoden efter överföring.
Anapod har också stöd för smarta spellistor, men jag har inte hunnit sätta mig in i det heller än. Har bara haft det i ett par månader än...
Har du fler funderingar är det bara att höra av sig.