Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket tål en iPod?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har planerat att åka skidor med min iPod. Dock är jag inte säker på hur mycket den tål, säg att jag skulle ramla på den, vad skulle hända mer än att jag antagligen skulle få ont. Dessutom åker jag snowboard (även hopp) så det kan bli ganska kraftiga vurpor.

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 19:53

Det ska väl ändå vara rätt rejäl otur om du skulle landa exakt precis på iPoden?
Har du den i en innerficka vid bröstet borde väl chansen vara rätt liten att du slår i den riktigt hår?

Jo, det är klart. Har också funderat på metallen som hela baksidan består av. Bucklar den ut sig själv på nåt sätt, för en gång lyckades jag skaffa mig en buckla i just den och efter ett tag var den helt borta utan att jag gjort något alls för att få bort den?

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 03:41

Apple bygger magiska produkter från början till slut. Vi vet inte hur de funkar, bara att de funkar!

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 13:17

En kompis tappade min iPod på golvet från kanske en meter. Den glid-landade på baksidan utan några märkvärdiga studsar. Fick inga estetiska skador, men sen då jag kom hem så hörde jag att hårddisken inte mådde bra.

Med andra ord: Var extremt försiktig. Detta är en hårddiskspelare vi talar om.

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 13:32

Det kan vara klart vettigt att se över sitt försäkringsskydd. Många försäkringsbolag har allriskförsäkringar, som är tilläggsförsäkringar till hemförsäkringen och som täcker självförvållade egendomsskador upp till 20.000-30.000 kr. Det kanske trots allt känns bättre att betala 1.000 kr i självrisk än 3.000-4.000 för en ny iPod.

1
Bevaka tråden