Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tur i oturen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-09 22:17

förra året köpte jag en mp3 spelare (Mpio dmg) för 2500 kronor. Lagomt till års skiftet gick den sönder, ja vet inte vad som var felet men det gick på garantin. jag lämnade in den och dom har försökt laga den fram tills nu (JA, det var på audio-video) idag fick jag beskedet att den inte gick att laga och jag fick välja om jag ville beställa en ny genom dom eller pengarna tillbaka. Idag är Mp3 spelaren jag köpte värd 995kr, billigaste pris på price runner. alltså kan jag köpa en ny Mp3 spelare som är bättre. inte nog med det, jag ska till USA till påsk så då kan jag köpa en Ipod MINI som är hundra gånger bättre för futtiga 1800 kronor, alltså får jag både en bättre Mp3-spelare och pengar över. jippie. kanska lite onödigt men ja kände att ja bara ville berätta det.

Tänk på att det antagligen blir moms och tullavgift = 2500 kr.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 18:47

Om du är dum nog att deklarera den i tullen, vill säga.

Ursprungligen av Doktor G:

Om du är dum nog att deklarera den i tullen, vill säga.

Om man är dum nog att följa lagen, det vill säga

Klart att man gärna skiter i att betala extra, men om man åker fast blir det inte kul.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 23:09

kom precis från LA..

köpte iPod mini, sista i Groove butiken..

köpte mini och itrip för 307 dollars... - 8% moms, taxfree heter det..

sitter och leker med den just nu och den är fantastiskt, på vägen hem lyssnade jag på den och alla stirade.. skön känsla..

köp den, du kommer inte ångra dej..

  • Medlem
  • 2004-03-13 00:51

men om jag bär min MINI på mej när ja ska genom tullen så kan dom ju inte veta om jag köpt den i USA eller i sverige innnan jag åkte dit.

1
Bevaka tråden