Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äger du en iPod mini idag?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja hade bara lite fort tänkt kolla upp hur många svenskar det är som via detta forum äger en iPod mini idag!

jag äger en så klart

Ursprungligen av Sigurd:

Ja hade bara lite fort tänkt kolla upp hur många svenskar det är som via detta forum äger en iPod mini idag!

jag äger en så klart

INTE jag :/ och jag håller på att bli galen för det!! Jag MÅSTE inskaffa en sådan INNAN juli men huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur!?!??!!?!?!?!

Röstar om några dagar så får vi se

  • Oregistrerad
  • 2004-03-28 14:10
Ursprungligen av sebobastian:

Röstar om några dagar så får vi se

JJaa jag med de kanske finns en liten sak bradvid mej då....

  • Medlem
  • 2004-03-27 18:24

everyme: Funderar på att sälja min (som ska komma i nästa vecka, blå) och istället skramla ihop till en iBook. Jag är i behov av en bärbar dator för tillfället. Så det finns iaf en möjlighet att jag kanske, kanske säljer min mini när den kommer. Men då förstås för en bra slant. Möjligen låter jag marknaden avgöra priset på Tradera
Men jag nämnde bara detta så utifall din abstinens blir för svår så är det inte omöjligt att jag säljer. Jag väger fram och tillbaka. Jobbigt att inte kunna bestämma sig

Ursprungligen av Kira:

everyme: Funderar på att sälja min (som ska komma i nästa vecka, blå) och istället skramla ihop till en iBook. Jag är i behov av en bärbar dator för tillfället. Så det finns iaf en möjlighet att jag kanske, kanske säljer min mini när den kommer. Men då förstås för en bra slant. Möjligen låter jag marknaden avgöra priset på Tradera
Men jag nämnde bara detta så utifall din abstinens blir för svår så är det inte omöjligt att jag säljer. Jag väger fram och tillbaka. Jobbigt att inte kunna bestämma sig

maila mig när du bestämt dig: a.savinen@kent.nu

By the way, hur fick du tag i din iPod mini????

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-03-27 19:59
Ursprungligen av Kira:

everyme: Funderar på att sälja min (som ska komma i nästa vecka, blå) och istället skramla ihop till en iBook. Jag är i behov av en bärbar dator för tillfället. Så det finns iaf en möjlighet att jag kanske, kanske säljer min mini när den kommer. Men då förstås för en bra slant. Möjligen låter jag marknaden avgöra priset på Tradera (

Jag kan också tänka mig att köpa din Mini. Sätt gärna upp mig på listan också Vi får se om jag tycker jag har råd.

Ps. Bor i Trollhättan, så jag är nära

/Lars ([email protected])

  • Medlem
  • 2004-03-27 19:07

Jag sparar din mejl. Räkna i så fall med ett pris på kanske 3100 kr + 100 i frakt eller nåt sånt. Inte för att vara sniken, utan för att jag verkligen behöver cash

Jag köpte min via ebay. Dyrt och långsamt har det visat sig i efterhand :\

Ursprungligen av Kira:

Jag sparar din mejl. Räkna i så fall med ett pris på kanske 3100 kr + 100 i frakt eller nåt sånt. Inte för att vara sniken, utan för att jag verkligen behöver cash

Jag köpte min via ebay. Dyrt och långsamt har det visat sig i efterhand :\

okey.. det låter bra

Hur gör man för att beställa från ebay? jag är oteknisk och fattar nada :/

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-03-27 21:19

Såklart (!?) man har en iPod mini

Jag köpte min dagen efter lanseringen i USA, en silverfärgad. Passade även på att köpa fjärrkontroll till den. Jag betalade 249 $ för iPoden (ca: 1900 SEK).

  • Medlem
  • 2004-03-27 21:40

Köpa på ebay är inte så svårt. Men för att göra saker och ting enklare bör man ha ett betalkort (Visa eller mastercard) som man kopplar till ett konto på PayPal (paypal.com). Sen är det bara hitta någon passande auktion på ebay, se till att säljaren skeppar till Sverige och sen bjuda och hoppas på vinst.

Zip_THN: Ok, ska tänka på det. Frakten går ju bort då, så det är ju bra.

  • Medlem
  • 2004-03-28 00:56

Är Tradera nåt att räkna med?
Har inte varit där eller skapat mig nån uppfattning om det har nån chans
mot andra svenska auktionssajter.
ebaysweden verkar t ex inte ha några iPodMinis...?

Jag är inte ute efter att köpa en...

Ursprungligen av Kira:

Köpa på ebay är inte så svårt. Men för att göra saker och ting enklare bör man ha ett betalkort (Visa eller mastercard) som man kopplar till ett konto på PayPal (paypal.com). Sen är det bara hitta någon passande auktion på ebay, se till att säljaren skeppar till Sverige och sen bjuda och hoppas på vinst.

Zip_THN: Ok, ska tänka på det. Frakten går ju bort då, så det är ju bra.

okej, okej.. det lät tyvärr inte speciellt lätt i mina öron :/ Med tanke på att jag är 17 år och har en elak mamma som inte litar på "att lämna ut kortnummer osv osv" misstänkjer jag att det inte blir så lätt. Kan man inte betala med faktura eller på ett mer.. simplare sätt? Eller är jag helt ute och cyklar?? :/

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-03-28 22:33
Ursprungligen av everyme:

okej, okej.. det lät tyvärr inte speciellt lätt i mina öron :/ Med tanke på att jag är 17 år och har en elak mamma som inte litar på "att lämna ut kortnummer osv osv" misstänkjer jag att det inte blir så lätt. Kan man inte betala med faktura eller på ett mer.. simplare sätt? Eller är jag helt ute och cyklar?? :/

haha, jag vet allt för väl va du menar...min morsa e likadan.
men på nått sätt ska det väll gå å lösa..
urdar bara hur..

Jag blir så sur. Orkar man vänta till juli eller köper man en "vanlig" iPod??

Jag orkar i n t e vänta men jag vet mkt väl att jag kommer ånga mig om jag köper en annan när mini:n väl kommer till Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-28 15:38

Jag har en, såklart! (silver)

Jag har en grön ipod mini.... Snart Hoppas jag iaf.

Ja, äger en gör man väl

avundsjuk as hell :S

Kan man välja svenskt språk på de där US poddarna?

Ursprungligen av bstark:

Kan man välja svenskt språk på de där US poddarna?

Det ser du väl att man kan

gulligt, fan e så sjukt nöjd redan, fick min idag. ojoj inget kan fan slå detta.

  • Medlem
  • 2004-03-31 00:13

alltså, klarar inte transfon till iPod 240 volt, utan bara 110? Jag som trodde att jag enbart behövde en liten stickkontakt så var problemet löst.

Ursprungligen av Kira:

alltså, klarar inte transfon till iPod 240 volt, utan bara 110? Jag som trodde att jag enbart behövde en liten stickkontakt så var problemet löst.

Det gör den la, iallafall min.

Ursprungligen av Kira:

alltså, klarar inte transfon till iPod 240 volt, utan bara 110? Jag som trodde att jag enbart behövde en liten stickkontakt så var problemet löst.

Du ser ju att det bara är en liten eurokabel för 15 kr som sitter mellan laddare och eluttag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-03-31 20:05
Ursprungligen av sebobastian:

Du ser ju att det bara är en liten eurokabel för 15 kr som sitter mellan laddare och eluttag.

vart kan man få tag på sådana? vet att dom följer med en massa elutrustning men ja har aldrig sett dom i affärer..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-03-31 14:54
Ursprungligen av Kira:

alltså, klarar inte transfon till iPod 240 volt, utan bara 110? Jag som trodde att jag enbart behövde en liten stickkontakt så var problemet löst.

Har du inte fatt din Ipod annu?

/Lars

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 16:44
Ursprungligen av Zip_THN:

Har du inte fatt din Ipod annu?

/Lars

Väntar oxå på min mini. Jävlar skit, den ska ha skickats förra veckan från usa (torsdag)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-03-31 10:18

I see

  • Medlem
  • 2004-03-31 19:24

Zip_THN: Lol, nej... Varje morgontur till lådan är lika rolig. Kommer den inte imorgon eller på fredag så blir jag orolig på riktigt...

Bevaka tråden