Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tull

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 00:33

Om man beställer en ipod mini från säg USA. Om personen som skickar, försäkrar paketet men skickar det som gåva, står det då inte på paketet hur mycket det är värt? För om man skriver att paketet (mini'n) är värd 50 dollar, och paketet går förlorat, då får man ju tillbaka ungefär 50 dollar, men om det står 250 dollar, då vet ju tullarna värdet på innehållet, och öppnar paketet o ser en mini ipod o så får man pröjsa moms på 250 dollar eller nått?
Eller har jag helt fel??? Hur funkar det egentligen?
Är det dummt att försäkra försändelsen om man vill slippa tull avgifter?

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-03-29 10:34

Så är det nog, ja. Men det måste vara ytterst sällan USPS fipplar bort paket sådär.

Be honom skriva ner värdet. Att betala 25% på 2000 kr är ju mindre kul. Fast å andra sidan kanske 500 kr är överkomligt?

Endast din feghet kan bestämma nu

Jag köpte en ipod mini av en kille(?) på ebay för två dagar sen ... iofs så har den säkert inte ens skickats ännu .. Jag skrev till honom att jag ville att han skulle skriva ett lågt värde och märka paketet med gift, tror även att försändelsen var försäkrad .. Jag är inte så noga, fast blir man tvungen att betala tull så blir jag väldigt less, sist jag gjorde det var på ett spel som gick på 599kr .. Fick betala 178kr..

Det där med lågt värde lär ju få de på posten att tänka "eh" den där skite nkan jag ju slänga runt hur som helst, fast å andra sidan spelar det ingen roll om förpackningen blir fucked up .. Bara jag får min ipod så skiter jag i förpackningen

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:41
Ursprungligen av Aborre:

Jag köpte en ipod mini av en kille(?) på ebay för två dagar sen ... iofs så har den säkert inte ens skickats ännu .. Jag skrev till honom att jag ville att han skulle skriva ett lågt värde och märka paketet med gift, tror även att försändelsen var försäkrad .. Jag är inte så noga, fast blir man tvungen att betala tull så blir jag väldigt less, sist jag gjorde det var på ett spel som gick på 599kr .. Fick betala 178kr..

Det där med lågt värde lär ju få de på posten att tänka "eh" den där skite nkan jag ju slänga runt hur som helst, fast å andra sidan spelar det ingen roll om förpackningen blir fucked up .. Bara jag får min ipod så skiter jag i förpackningen

Varifrån köpte du spelet?? EBAY eller en stor försäljare som typ amazon?

Hälsningar
Raptor

Jag köpte det från http://www.cdwow.se cdwow är väl den största försäljaren på nätet efter amazon(?) ..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:56
Ursprungligen av Aborre:

Jag köpte det från http://www.cdwow.se cdwow är väl den största försäljaren på nätet efter amazon(?) ..

Det verkar ändå som om dom sliter upp de flesta paket från stora o kända affärer men när det gäller ebay så vet jag inte.

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Det verkar ändå som om dom sliter upp de flesta paket från stora o kända affärer men när det gäller ebay så vet jag inte.

Hälsningar
Raptor

Det stämmer nog, fast när det gäller ebay så ser det väl ut som att privatpersoner skickar paketet? .. Det står ju inte ebay på paketet.. Inte vad jag vet förståss, men jag tror inte det gör det.. Första gången jag handlar på ebay..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 20:55
Ursprungligen av Aborre:

Det stämmer nog, fast när det gäller ebay så ser det väl ut som att privatpersoner skickar paketet? .. Det står ju inte ebay på paketet.. Inte vad jag vet förståss, men jag tror inte det gör det.. Första gången jag handlar på ebay..

Jiiiiiiiiiiiiiha! min säljare markerade ett värde av 50USD. Hoppas det går fint

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Jiiiiiiiiiiiiiha! min säljare markerade ett värde av 50USD. Hoppas det går fint

Hälsningar
Raptor

Du kommer nog slippa tull Skönt för dig.. Själv vetefan hur det går för mig .. Hoppas den kommer snart och tullfri..

1
Bevaka tråden