Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En iPod-rookies funderingar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där...

Har haft min iPod i ett drygt år - men blir inte klokare för det. Förhoppningsvis finns det nån barmhärtig människa som kan hjälpa mig att räta ut två frågetecken...

1) Använder musicmatch som följde med iPoden för att lägga in CD's. Men efter 100 album så säger datorn att minnet är fullt. Ok..kass dator, javisst! Grejen är att de ligger i både musicmatch och under "min musik" mappen. Ska det vara så...? Jag trodde att nåt fiffigt program packade musikfilerna så att de liksom inte tar någon plats.

Kan man i så fall använda datorn som ett bibliotek man tömmer...och låta iPoden svälja rubbet och bevara detta vid en ny synkning? Jag använder aldrig datorn som spelare, liksom!

2) När jag inte använt iPoden på ett tag (dagar...veckor). ja då fastnar den på äpplet i dryga 20 sekunder när man startar den - känns som ett symptom på sjukdom - eller så tar det sån tid att ruska liv i iPod-stackarn?

/Martin

Du kan ju prova att använda iTunes istället. Musicmatch är inget vidare bra program.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-04-03 01:02

Föredrar själv Anapod som någon på detta forum tipsade om :)... Älskar det programmet!

Ursprungligen av darijo:

Anapod är helt underbart, sepc. att man kan använda sig av "send to" inga krångliga menyer, bara att skicka över det man vill, man behöver inte gå in i diverse program och krångla.. fixa anapod...

Håller helt med att anapod är suveränt...och med tanke på $-kursen så är det inga stora pengar vi snackar om...tycker särskillt mycket om XStreamern,skickar med länken till Anapod's hemsida igen:

http://www.redchairsoftware.com/anapod/

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-05 08:12
Ursprungligen av maraqv:

2) När jag inte använt iPoden på ett tag (dagar...veckor). ja då fastnar den på äpplet i dryga 20 sekunder när man startar den - känns som ett symptom på sjukdom - eller så tar det sån tid att ruska liv i iPod-stackarn?

Det är helt riktigt. Om du försätter iPoden i vila så ligger den i ett stand by-läge ett tag för att kunna starta snabbt när du trycker igång den igen. Men lämnar du den orörd så stänger den av sig helt för att spara ström, därför kommer apple-loggan när du startar iPoden igen, och det tar lite längre tid att starta än annars.

1
Bevaka tråden