Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakt problem i iPodMini?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 00:36

Några nyheter kommer alldrig att nå framsidan på ipod.se

Jag läste för några dagar segan en artikkel på Slashdot:
http://apple.slashdot.org/apple/04/04/11/1835219.shtml

Artikkelen är baserad på denna tråden hos iPodlaunge.

Den berättar om problem med 3.5mm kontakten som man kopplar inn hörlurarna i. Konstruktionen där kontakten sitter på eget PCB verkar inte vara dimentionerad för att klara av många inn/ut kopplingar och de hårda tag som en bärbar spelar måste tåla.

Detta är intressant för att iPodens stora media intresse (och fan sidor som ipod.se) kan slå tilbaka, efter som problem blir snabbt uppsappade och sprider sig som äld i torrt gräs. Är all PR god PR?

Har någon av de få iPodMini ägarna på ipod.se upplevt liknande problem.

Nej, inga problem med ljudet efter 5 veckors användning.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-14 14:23

En talesman för apple har ju sagt att det endast rör sig om ett fåtal exemplar som lider av felet. Dessutom täcker garantin.

• Oregistrerad
  • 2004-04-14 16:55

Sorry att jag startade i fel kategori, såg det inte innan. Jag har två kompisar som har problem, Apple Norge vill inte stå til svars på iPods som är köpta i USA (det kan man ju inte klanda dem för egentligen). Så det blir att skicka tillbaks, eller vänta till iPod Mini kommer til Norge och då skicka inn de, med kvittot til en Norsk köpt.

markus: Var står det att det bara är et fåtal som det gäller? Det hadde ju varit en trevlig nyhet

1
Bevaka tråden