Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

firewire

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-05 19:11

satte in ett firewire kort i datorn idag och undrar vart man kan få tag på drivrutiner till det.

• Medlem
  • 2004-05-05 19:26

om ipoden laddar när jag kopplar den till firewire porten är kortet då installerat? för det funkar inte att synca men den laddar.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-05 20:37
Ursprungligen av Izzo:

om ipoden laddar när jag kopplar den till firewire porten är kortet då installerat? för det funkar inte att synca men den laddar.

Kortet behöver inte vara installerat (i OS:et alltså) för att du ska få ström till iPoden. Följde det inte med några drivrutiner till kortet? Kolla på tillverkarens hemsida annars.

• Medlem
  • 2004-05-05 23:32

kortet har jag lånnat från jobbet och vet inte vad det är för tillverkare, men finns det inte nån drivrutin som fungerar till dom flesta firewire korten?

Vad är det för OS, och vad för sorts kort är det?

• Medlem
  • 2004-05-06 11:33

jag kör xp och kortet är ett prolink.

Såklart det är XP, här i mac-forumet (var tvungen att fråga...)

XP brukar vara rätt skickligt på att hitta rätt drivrutiner till firewirekort (det finns bara 2-3 typer av controllerchip som säljs under en miljard olika namn).
Kolla hur det ser ut i Device Managern (My Computer -> högerklick -> Manage), om kortet ens är med, och om det har en gul eller röd plupp i listan.

Om du har ett sånt här kort, så ska det kortet (som har ett VIA-chip) stödjas av XP.

1
Bevaka tråden