Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerat Linux på iPoden! [Film + Bilder]

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 06:58
Ursprungligen av alal:

jag tror jag vill behålla min

äh! var lite bussig nu! tänk vad stor glädje alla andra 4g-användare skulle få!

  • Medlem
  • 2004-11-25 19:11
Ursprungligen av useMac:

äh! var lite bussig nu! tänk vad stor glädje alla andra 4g-användare skulle få!

om du säger det så, så kanske jag kan bjuda till lite.....hehehe ..... vad har du pod, då?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 19:13

nä inte jag heller... men så har jag ju en 3g

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 23:24

Tänkte bara att jag måste hålla den här tråden vid liv... tycker att det är det klart roligaste man kan göra med sin ipod och nu programmeras det som aldrig förr: massa spel är på g och man kan mata in tecken med morse
4g-användare: håll ett öga på Forumet då och då för snart kan man leka lika mycket på en 4g som en 1/2/3g.. bara musiken som saknas.

hur gör man för att pc formatera ipoden är den det frå nbörjan eller?

  • Medlem
  • 2005-05-03 16:04
Ursprungligen av Henricos:

hur gör man för att pc formatera ipoden är den det frå nbörjan eller?

Ja. För att iPoden ska fungera så måste den vara formaterad.

Jag fattade inte det där med att recorda från line in kan nån förklarar PLZ

Ursprungligen av IcyStorm:

Jag fattade inte det där med att recorda från line in kan nån förklarar PLZ

Jag undrar samma sak: Finns det någon som lyckats spela in ljud på line in med bra resultat (CD-kvalitet)? Hur fungerar det? Några begränsningar? Vilket format blir det?

Är ni helt säkra på att det inte funkar till mini....

  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 10:27
Ursprungligen av iNalle:

Är ni helt säkra på att det inte funkar till mini....

Det funkar till mini men den är inte officiellt supportad... dvs. du måste veta vad du gör när du installerar.

Nu kan man kolla på film på alla ipods också.. Det kom en snubbe helt plötsligt och sa att han hade gjort en videospelare, och den funkar utmärkt, så de hade tydligen fel med det där med processorn..
Det är faktiskt ganska snyggt på vanliga ipods fast det bara är fyra gråtoner... men ljudsupport saknas än så länge.

Mer info i videospelaren här:
http://ipodlinux.org/Video_Player

Kollade på en film där iPoden spelade upp en film på skärmen. Tror att en av filmera som spelades var i rätt format och flöt på bra. Andra filmer hackade rejält.

Den "osupportade" versionen till g4/photo, kan man avinstallera den, och är det lungt även fast man inte är nån hacker.

  • Medlem
  • 2005-07-31 00:28

hmm, är inte detta lite oförsiktiga expriment?

alltså . jag fattar inte , det är så om man är dum och 13 år. när man startar poddan så kommer det upp typ vilket OS man vill starta? Kan man ha både apples och pingvinen i?
och om man inte gillar det så kan man bara gå in på ipod updater och återställa?

NU FUNKAR DET MED 4g!

provat i 2 timmar nu.. men d funkar inte på min ipod mini 2g! kan nån hjälpa mej .. m3_rockar@hotmail.com . SNÄLLA

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 20:23
Ursprungligen av en_typ:

provat i 2 timmar nu.. men d funkar inte på min ipod mini 2g! kan nån hjälpa mej .. m3_rockar@hotmail.com . SNÄLLA

meh! sök på iPL-forumet eller fråga där... jag vet inte hur man gör med mini 2g.
dessutom har min ipod gått sönder så jag hade inte hjälpt dig ändå för jag är arg på allt och alla :C

EDIT: http://www.ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=2542

Ja har installerat linux nu men de händer visst inget. Äpplet kommer fram men sen händer inget mer.. Någon som varit med om något liknande?

Bevaka tråden