Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod mini eller ipod?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag ska köpa en ipod.
men jag vet inte om jag ska köpa en ipod 15 gb denna vecka eller om jag ska vänta och köpa en ipod mini.
om jag ska köpa ne ipod mini är det för storleken.
hur mycket mindre är ipod mini jämfört med ipod?
måtten står bara i " jag vet inte vad det motsvarar i centimeter.
så hjälp mig!!1
ipod lr ipod mini?

  • Medlem
  • 2004-06-14 12:13
Ursprungligen av jollna:

jag ska köpa en ipod.
men jag vet inte om jag ska köpa en ipod 15 gb denna vecka eller om jag ska vänta och köpa en ipod mini.
om jag ska köpa ne ipod mini är det för storleken.
hur mycket mindre är ipod mini jämfört med ipod?
måtten står bara i " jag vet inte vad det motsvarar i centimeter.
så hjälp mig!!1
ipod lr ipod mini?

I mitt tycke är minin INTE tillräckligt mycket mindre för att vara värd det. Proportionen mellan storleken på Hårdisken och dess fysiska storlek är inte bra nog.
" betyder inches, dvs tum.
översätts grovt med 3 cm.

Lycka till i ditt val

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-14 13:40

Minin komemr att vara optimal för mina ändamål
Jag anser att 4 gig räcker gott och väl och då prioriterar jag hellre den läckra designen och storleken.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 13:57
Ursprungligen av lergell:

då prioriterar jag hellre den läckra designen

Men då skulle du ju köpt den "stora" versionen, 10 ggr snyggare

//C

men det e det att då måste jag vänta tills i juli, tills jag kan köpa minin.
har redan väntat på att köpa ipoden mer än en månad lr två.
kan itne hålla mig längre , måste ha en nu!!!

hur mycket mindre än minin än ipod 15 gb?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-14 14:04

Jag har redan köpt min Mini nu, finns lite olika sätt att gå till väga beroende på vad du vill betala. Minin lär vör övrigt inte släppas i Sverige förren augusti/september.

Dels genom eBay, sedan kan du fråga någon att köpa i USA till dig om du känner någon som skall dit. Sist men inte minst kan jag tipsa om den här sidan www.powerpc.se

Jämförelse mellan de olika iPodarna - http://www.apple.com/ipod/specs.html

ipod mini är lika stort som ett kreditkort (inte i tjocklek ) men ett tips är att vänta ett tag till innan du köper din ipod.
Den 28:e juni håller Steve Jobs en keynote där han troligtvis kommer att presentera en ny generation ipod som kommer att komma ut senare i år. Större hårddisk och det viskas även om färgskärm och tv-out så man kan spela upp filmer och se dem på tv.
Valet mellan ipod mini och ipod är svårt, själv gillar jag mini, den är mindre, lättare och snyggare, även om den har mindre hårddisk än vanliga iPod är den fortfarande tillräckligt stor.

men så långe kan inte jag vänta.....
de kommer alltid nya grejer...då kan man vänta hur länge som helst.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-15 18:04

Kolla gärna in en Ericsson T610/630. Storleken på den motsvarar enligt uppgift ganska väl en iPod mini.

  • Medlem
  • 2004-06-16 06:49
Ursprungligen av jollna:

jag ska köpa en ipod.
men jag vet inte om jag ska köpa en ipod 15 gb denna vecka eller om jag ska vänta och köpa en ipod mini.
om jag ska köpa ne ipod mini är det för storleken.
hur mycket mindre är ipod mini jämfört med ipod?
måtten står bara i " jag vet inte vad det motsvarar i centimeter.
så hjälp mig!!1
ipod lr ipod mini?

iPod mini är "snikvarianten" Pardon my french, men ... Inget steglöst scrollhjul och mkt mindre lagringsutrymme... nänä. Men kläm lite på en riktig iPod och gillar du så köp?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 12:51

Jag har just fyllt min iPod Mini, fick in 918 låtar vilket jag lär klara mig ett bra tag på
Räcker och blir över för mitt behov, visst kan vara bra med en större vanlig iPod om du hade tänkt att ha andra filer på den som tar upp större plats.

Men jag föll för designen & storleken på minin och utrymmet var som sagt lagom för mig

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-16 13:54

Känner du att du, som så många innan mig har sagt, prioriterar lagringsutrymme framför smidighet, finess och design är en vanlig iPod det självklara valet för dig.

Nu när jag har fyllt min Mini och scrollar igenom låtarna för att välja något att lyssna på kan jag hålla på hur länge som helst då runt 900-1000 låtar är mycket. Vare sig man vill eller inte.

Vill du ha hela ditt iTunes bibliotek på fickan kommer du aldrig att bestämma dig vad du vill lyssna på

Sattsa på en Mini, du kommer inte bli besviken.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 14:01
Ursprungligen av jollna:

jag ska köpa en ipod.
men jag vet inte om jag ska köpa en ipod 15 gb denna vecka eller om jag ska vänta och köpa en ipod mini.
om jag ska köpa ne ipod mini är det för storleken.
hur mycket mindre är ipod mini jämfört med ipod?
måtten står bara i " jag vet inte vad det motsvarar i centimeter.
så hjälp mig!!1
ipod lr ipod mini?

För det första är den "stora" ipoden mycket snyggare i min mening, sedan efter ett slga kommer du förstå att du inte kommer ha musik på den. Jag trodde att det bara var musik i början, men nu när jag sommarjobbar på reklambyrå så kan jag ta med mig jobbet hem och slipper strula med zipdisk eller maila.

sedan om polaren ska ha en massa bilder ller något annat stort från dig, så använder du bara det resterande som externhårdisk.

jag har använt ungefär en gig med musik som jag lyssna på på podden, sedan 2 gig med andra filer. men som sagt, minin räcker för bara låtar, men köp den isåfall bara för storleken.

inte för utseendet

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 15:54

Jag tycker du ska känna av ordentligt innan du köper nån för t.ex. att du köper iPod oxå en 1 månad senare kommer mini och du ser hur jävla fet den faktiskt e så kommer du ångra dej kanske ...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 08:56
Ursprungligen av stoffen:

Jag tycker du ska känna av ordentligt innan du köper nån för t.ex. att du köper iPod oxå en 1 månad senare kommer mini och du ser hur jävla fet den faktiskt e så kommer du ångra dej kanske ...

eller så är det så att han hade köpt en mini och sedan kände "fan, jag behöver något snyggare och med större hårdisk"

//C

jag vill bara säga att jag köpte ipod 15 gb och den e perfekt

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-17 08:54

Grattis! Hoppas du blir nöjd!

1
Bevaka tråden