Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningen "ljudkontroll"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 01:41

Någon som vet vad den gör, man kan välja läge på/av.
Har en kompis som haft en vanlig iPod i flera månader utan att komma på vad det är

Kan det vara om man har fjärrkontroll?

  • Medlem
  • 2004-06-16 06:50

Håll in "Play/Paus" en stund så stänger den av sig, annar är det bara auto som gäller. Ingen knapp

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-16 08:20
Ursprungligen av lergell:

Någon som vet vad den gör, man kan välja läge på/av.
Har en kompis som haft en vanlig iPod i flera månader utan att komma på vad det är

Kan det vara om man har fjärrkontroll?

Har också funderat på det, märker ingen skillnad oavsett om den är på eller av...

Är det inte så att ljudkontroll stabiliserar ljudnivån? Så att om en låt är tyst och en annan är hög så blir det lite mer samma nivå. Gissningsvis. Låter ju så på namnet...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-16 12:05
Ursprungligen av Jolla00:

Är det inte så att ljudkontroll stabiliserar ljudnivån? Så att om en låt är tyst och en annan är hög så blir det lite mer samma nivå. Gissningsvis. Låter ju så på namnet...

Trodde också det, men har inte märkt nån skillnad...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-16 12:08

Står inget om det i instruktionsboken heller

Kan passa på att fråga en annan sak också, när man lagt in de 25 mest spelade låtarna från iTunes, påverkas de av hur ofta man spelar dem i iPoden med, så att listan håller sig uppdaterad när man använder sin iPod?

Ursprungligen av lergell:

Kan passa på att fråga en annan sak också, när man lagt in de 25 mest spelade låtarna från iTunes, påverkas de av hur ofta man spelar dem i iPoden med, så att listan håller sig uppdaterad när man använder sin iPod?

Ja, om du har synkning på dina filer uppdateras det. Bra tycker jag!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-16 13:40

Har också undrat över vad ljudkontrollen gör. Har haft Minin i ett par dagar nu och har inte heller märkt någon skillnad om den är på eller av..

Hade samma funktion på min gamla Sony MD.

I bruksanvisningen till den står det att ljudkontrollen är till för att skydda öronen mot alltför hög volym eller starka ljud. Jag tror att precis som ni säger, den också gör så att alla låtar får samma volym. T.ex. om en låt på iPoden är väldigt låg, då höjer du ju volymen när den spelas. Sedan, när nästa låt (som istället har jättehög volymstyrka) kommer blir man inte så glatt överraskad utan hoppar nog till rätt rejält! :eek:

Jag tycker (i alla fall hittills) att ljudkontrollen tycks ha samma funktion på iPod minin.

  • Medlem
  • 2004-08-13 11:38

Automatisk Ljudkontroll

Det är som sagts här att Ljudkontroll gör att alla låtar har samma relativa ljudvolym som det står i nån manual/hjälp nånstans...

Jag gjorde så att jag kryssade för "Automatisk Ljudkontroll" i iTunes och då jobbar iTunes igenom hela biblioteket, tar en stund om man har många låtar, sedan synkade jag och slog på "Ludkontroll" i iPoden. Jag gillar detta, efter som jag har slipper vara på och vrida på volymen hela tiden!

1
Bevaka tråden