Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddare från USA

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har sökt på forumet men inte hittat denna fråga:

Jag hoppas få en Ipod Mini levererad om ett par veckor från en kompis(om det finns några kvar!). Jag vet att man kan ladda i USB-porten. Jag antar att det ingår en AC-adapter också, men den går väl inte använda här? Kan man köpa en "svensk" laddare? Jag behöver en ac-adpter eftersom jag reser en hel del (utan min dator)...

tack.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-22 13:13

Du kan använda adaptern som följer med, men inte den medföljande sladden, den får du byta till en vanlig med svensk kontakt. Det är samma typ som används till bl.a. kassettbandspelare.

oj, jag är inte så bra på sådant här. Hur byter man en sladd? Pajar man inte adaptern då? är det svårt?

eller är den löstagbar?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 14:40

Det är bara att dra av "hörnet" där de amerikanska piggarna sitter och sedan kan du koppla in en sån här sladd.

eller så kan du köpa en sån här

http://147.14.243.142/item_img/se/large/l093432.jpg

Det är skitenkelt att koppla in en sån sladd, det är bara att dra av hörnet och ploppa in stereokabeln. Hakuna matata.

Har inte vi i sverige kraftigare ström eller va men säger?, ipoden kanske bränns sönder?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 06:59

Laddaren/strömadaptern fixar 110-220V, så det är inga problem.

Ursprungligen av Patrikb:

Har inte vi i sverige kraftigare ström eller va men säger?, ipoden kanske bränns sönder?

1
Bevaka tråden