Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk-hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Detta kanske inte är en fråga för detta forum men eftersom den är ipod-relaterad så kanske ni vet ändå...

Jag tänkte köpa en ny hårddisk till min PC. Men jag fattar noll när jag kollar runt. Jag har läst om att man kan synka med Firewire till Ipoden, vad är Firewire? Jag har nämligen sett hårddiskar gå under namnet Firewire. Är det något att ha då eller? Har det något med Firewire-korten?

Hittade en länk på en billig 80-Gigare. Är den bra? (jag får hjälp att montera,men jag måste fixa en själv)
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=MAXDMO980FD

För min del har jag inte bråttom med synkning så ifall det är dyrt med Firewire går det lika bra med USB.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2004-06-23 21:26

Som sagt, fel forum...

Firewire är ett sätt att koppla in hårddiskar m. m. Det är jämförbart med USB2. Med firewire kan du också ladda iPoden.

För det första så måste du bestämma om du ska ha en extern eller en intern hårddisk. Den länken du postade är till en intern. Det är om du ska använda dig av en extern som firewire/usb kommer in i bilden, för det är, precis som svanerik sa, gränssnittet som du använder dig av för att koppla in hårddisken. Men så länge som du har plats i datorchassit så skulle jag satsa på en intern hd. Om du dessutom ska överföra musik från den till en iPod så är det definitivt att rekommendera med en intern, det är både snabbare och smidigare.

1
Bevaka tråden