Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå alla iPod älskare!

Jag är på gång att köpa en ipod
Det jag undrar är, hur bra fungerar den där iTripen igentligen?
Går det att ställa in så man kan lyssna på en bilradio utan att man störs?
Blir det ingen förlust i ljudkvallitén?

/Cerberous

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-24 09:32
Ursprungligen av Cerberous:

Hallå alla iPod älskare!

Jag är på gång att köpa en ipod
Det jag undrar är, hur bra fungerar den där iTripen igentligen?
Går det att ställa in så man kan lyssna på en bilradio utan att man störs?
Blir det ingen förlust i ljudkvallitén?

/Cerberous

Ljudkvaliteten är jämförbar med vanlig fm-radio, dock kan det i tysta partier av låtarna, eller mellan dem, ibland höras ett svagt pipande ljud, men som jag förstått det här på forumet så är det inte alla som märkt av det.
Att hitta rätt frekvens för iTripen är inte lätt, särskilt inte i områden med många kanaler i etern... Man får prova sig fram helt enkelt. Själv kör jag numera alltid på 91.3, det fungerar bra i den här änden av landet iaf...

Det verkar grymt att ha en iTrip och sen en sån där hållare/laddare kombinerat. Om man inte har en bmw förstås!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 13:03
Ursprungligen av svanerik:

Det verkar grymt att ha en iTrip och sen en sån där hållare/laddare kombinerat. Om man inte har en bmw förstås!

Farsan råkar ha en BMW, fast såklart så ska de ju inte göra synkningen möjlig för de som har 5-serien

Sedan iTripen har otrolig kvalité om du höjer låtarna, för då försvinner det jobbiga pipandet......problemet är att du måste dra ned när du ska lyssna med lurarna, men det är inget problem.......Jag bor ju själv i Solna, granne med STHLM, så att hitta en bra frekvens i bilen är ohyggligt svårt, men hemma när man sänder till stereo apparaterna (4 st!! fett bra ljud och känsla, samma låt i varje rum med perfekt kvalitet, fattas bara en navipod, fast de funkar inte till med iTrip :(.....) . men som sagt, köp den!!

hoppar den ur den kanal du valt (om det gör det ofta menar jag) så beror det på att det finns en annan signal som är starkare (försökte sända på 105,5, RIX FM, gick i 5 sek, sedan hörde man Gert fylking skrika nått om kungafamiljen :S)

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 19:39

Förlåt min okunnighet. Men gör iTrip så att man kan lyssna på radio på iPoden?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 19:40

Eller är det en sån här man ska ha för att kunna lyssna på radio på iPoden? http://www.theistore.com/belkintunecastII.html

Nej, iTrip gör så du kan sända radio från iPoden och fem meter runt den.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-25 00:18
Ursprungligen av svanerik:

Nej, iTrip gör så du kan sända radio från iPoden och fem meter runt den.

snarare 10 - 20 meter, kan sända överallt i mitt hus, genom väggar och allt (!)

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-25 12:28
Ursprungligen av svanerik:

Nej, iTrip gör så du kan sända radio från iPoden och fem meter runt den.

Min belkin tunecast klarar minst av över 70-80 meter i räckvidd, och säkert ännu mer.
Men då var det i stort sett fri sikt till antennen.

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-26 00:51

Vilken fm sändare är bäst egentligen?
Itrip ser ju helt klart bäst ut, men jag
föredrar funktionalitet före utseendet.

Skriv gärna var man kan köpa dem också.

1
Bevaka tråden