Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini eller Iriver

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har funderat på att köpa en ipod mini en längre tid nu, men då release datumet gång på gång bara skjuts upp börjar man tröttna på att vänta och vänder på huvudet efter annat håll. Jag börjar nu tveka på den fina minin och ställer mig själv frågan om jag väntar på en "teknisk" avancerad pryl eller bara en fin modern design mp3 spelare.

Ni som har iPod mini är ni nöjda skulle ni kanske byta den mot en sådan här?

iRiver H300
http://nordic.iriver.se/products.php?p=19&sid=a277fa64f8c18fb706a4016ab5e0ce6e

Vad är motiven för att jag skall vänta ännu längre på en iPod mini som inte ens har så avancerade "tekniska" funktioner...
Var en säljare och försök att övertala mig varför just jag skall vänta på en iPod mini och inte trampa i frestelsen på andra mer "avancerade" spelare.....
Tack

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 15:40
Ursprungligen av kiriakos:

Jag har funderat på att köpa en ipod mini en längre tid nu, men då release datumet gång på gång bara skjuts upp börjar man tröttna på att vänta och vänder på huvudet efter annat håll. Jag börjar nu tveka på den fina minin och ställer mig själv frågan om jag väntar på en "teknisk" avancerad pryl eller bara en fin modern design mp3 spelare.

Ni som har iPod mini är ni nöjda skulle ni kanske byta den mot en sådan här?

iRiver H300
http://nordic.iriver.se/products.php?p=19&sid=a277fa64f8c18fb706a4016ab5e0ce6e

Vad är motiven för att jag skall vänta ännu längre på en iPod mini som inte ens har så avancerade "tekniska" funktioner...
Var en säljare och försök att övertala mig varför just jag skall vänta på en iPod mini och inte trampa i frestelsen på andra mer "avancerade" spelare.....
Tack

Skulle aldrig i hela mitt liv byta ut min mini mot något annat. Det är den bästa grejjen jag köpt på JÄVLIGT länge. Du kommer inte att ångra dig. Vänta.
Har dom skjutit upp release datumet igen? När är releasen då?

Raptor

Oj, Minin är en livsstil, jag har haft en Iriver redan och kände att den va inte personlig, men med en iPod Mini känns de som om den är designad just för MIG!
Kan bero på att jag och några andra här har den innan hela stora skaran med folk har möjlighet att köpa en, man känner sig grym somfan.

iPod mini är underbart vacker, ibland kan jag inte sluta stirra på den iPod mini präglar en kompakt storstads stress levnadsmiljö, som passar mig utmärkt!

Människan har hela tiden år efter år, decenium efter decenium ändrat utseende och beteende för att passa in i livsmiljön, och nu har äntligen tekniken följt med, den har anpassat sig efter människans behov.

hoppas du köper en Mini, men följd DITT hjärta, inte våra.

"...I shall call him... MINI ME...!"

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 14:09

Jag tycker du ska ta en mini!

Ursprungligen av stoffen:

Jag tycker du ska ta en mini!

starkt argument mot mitt!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-28 14:22

Det är nog svårt att få ett vettigt svar här, det är ju ett forum för folk
som har Ipod, inte folk med iriver.

Tack för alla svar och alla fiona argument... Men jag är ändå osäker iPOD mini har designen men inte funktionerna, saknar radio, inspelning mm.. Får bli slinga krona eller nått

Du kan inte få en rättvisande bild av vad en mini betyder innan du har hållit en i handen.

En grej som iRiver saknar är scrollhjulet som ger dig ett smidigt och bra sätt att navigera. Sen är det ju hela grejen med att den är en iPod, integread väl med iTunes m m.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 00:29
Ursprungligen av kiriakos:

Ni som har iPod mini är ni nöjda skulle ni kanske byta den mot en sådan här?

iRiver H300
http://nordic.iriver.se/products.php?p=19&sid=a277fa64f8c18fb706a4016ab5e0ce6e

Som någon tidigare sade, du kan knappast vänta dig att få ett "objektivt" svar på denna sida...

Här råder i det närmsta ipod-fanatism, både på gott och ont...hehe:eek:

  • Medlem
  • 2004-06-30 02:56

iriver för min del...

tja, för mina användningsområden är iriver H300 klart bättre.

två fördelar som jag ser som avgörande:
1. ingång för extern mikrofon
2. 16 timmar batteritid (enl specs)

och jag är inte säker på om ipod stödjer OGG-formatet heller, så det kan vara en bonus.

det sagt så är ipod & mini överlägset snyggast och med roligast gränssnitt än så länge. men men. hade apple bara lagt med mic-ingång så vore ipod bättre köp.

allt imho.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 07:05

Till ipod finns ju ex Belkin Voice Recorder, den funkar iofs inte till minin, men det kommer säkert att komma motsvarande.

Ursprungligen av pozar:

hade apple bara lagt med mic-ingång så vore ipod bättre köp.

allt imho.

Ursprungligen av pozar:

allt imho.

vad betyder imho?

nu kom jag på det... In My Humble Opinion

Köp en iRiver då, den är ju så "snygg" och "bra"

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:31

ursäkta min "okunnighet"!

jag undrar om minin har färgdisplay?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:44
Ursprungligen av Kaya:

jag undrar om minin har färgdisplay?

Sådana här frågor borde du kolla upp på apples hemsida

och nej den har inte färgdisplay, vilket är skönt

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:51
Ursprungligen av Archduk3:

Sådana här frågor borde du kolla upp på apples hemsida

och nej den har inte färgdisplay, vilket är skönt

//C

ojdå, vad märkvärdig man kan vara då...så farligt är det väl inte att svara? okej, tack iallafall! varför är det skönt då? jag ser inga fördelar med det! men ursäkta mig, du kanske ínte tipsade mig om att kolla upp det på den sidan för att vara märkvärdig, utan snarare för att underlätta! jag uppfattade det iallafall som att du förlöjligade mina kunskaper!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:55
Ursprungligen av Archduk3:

Sådana här frågor borde du kolla upp på apples hemsida

och nej den har inte färgdisplay, vilket är skönt

//C

okej ska göra det nästa gång :D! men varför är det skönt? ser inga fördelar med att det inte är färgdisplay!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 14:04
Ursprungligen av Kaya:

okej ska göra det nästa gång :D! men varför är det skönt? ser inga fördelar med att det inte är färgdisplay!

två svar.....:D.....nej jag menade det som vägledning, eftersom det är sånt som står på Apples hemsida, plus annat du kanske vill veta.

varför inte färg??

för om du lyssnar på musik i ett mörkt rum så sticker en massa färger i ögonen med färgskärm, när allt bara är blått så är det mer behagligt...=D

Sorry om det uppfattades fel föresten

//C

Det går faktiskt att spela in, en sex sekunder monoljud eller något, på iPod.
http://www.stage4.co.uk/full_story.php?newsID=264

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:14

Så här är det egnetligen.

Hååll båda i händerna innan du bestämemr dig. Jag hade tänkt köpa en creative jukebox förut men sedan gick jag in i en stereo affär i usa, och där låg den, jag plockade upp den och allt börja tjuta, men det hörde jag inte eftersom ajg var inne i en trans. Sedan sa expediten att det var lugnt....det hände ofta tydligen.

och från de tillfället var jag fast....

//C

+ att med färgskärm dras mer batteri och så får du ladda oftare

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 21:30
Ursprungligen av minipod:

+ att med färgskärm dras mer batteri och så får du ladda oftare

det har du oerhört rätt i, men jag syftade vad jag tyckte =D....=P

//C

Jag har inte köppt någon Ipod än så jag är väll relativt objektiv. Mitt direkta intryck av båda är att:

iRiver H300 är en välldigt flashig och därmed inte lika stabil manick. Men o andra sidan så är:
Ipod Mini också det. Men inte i samma utsträckning. Och känns ändå lite stabilare.

(Komm ihåg att jag inte sett någon av dessa aparaterna "live", så detta är bara mitt första intryck.)

Om man sen gämför funktioner så tror jag att iRiver H300 vinner på pappret, men jag undrar om den gör det i verkligheten.

Har förresten också väntat på releasen av minin innan jag köper nått.

/Lexus

1
Bevaka tråden