Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod mini, lite frågor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har beställt en iPod mini men är inte helt säker på att det är rätt val av mp3 spelare.

Här kommer lite frågor som jag skulle upskatta om någon svarade på.

Hur är det egentligen med batteriet, hur länge håller det (alltså totala livslängden) och vad kostar det att byta ut det om garantin har gått ut?

Funkar iPoden med både usb 1.0 och 2.0 eller bara 2.0?

Hur är det överföring, man måste väl installera ett program för att kunna göra det?

Vad finns det för nackdelar med den (säg bara inte att det inte finns för det finns det alltid)?

Vad finns det mer för något som är väst att känna til?

Tacksam för bra svar till dessa frågor.

mvh Tobias

Ursprungligen av snäll:

Jag har beställt en iPod mini men är inte helt säker på att det är rätt val av mp3 spelare.

Här kommer lite frågor som jag skulle upskatta om någon svarade på.

Hur är det egentligen med batteriet, hur länge håller det (alltså totala livslängden) och vad kostar det att byta ut det om garantin har gått ut?

Hur är det överföring, man måste väl installera ett program för att kunna göra det?

Vad finns det för nackdelar med den (säg bara inte att det inte finns för det finns det alltid)?

Vad finns det mer för något som är väst att känna til?

Tacksam för bra svar till dessa frågor.

mvh Tobias

kan väl svara på iaf lite av de där.

ipod mini funkar med både usb1 och 2.
Enklaste överföringen och den mest fulländade är om du kör iTunes (följer med i kartongen, finns även att hämta gratis på www.apple.com/itunes om du inte orkar vänta tills du får din mini). Finns andra program också som gör att du kan droppa låtarna direkt på ikonen som en hårdisk men det är inget som jag har provat.

Nackdelar... Skulle väl vara batteritiden då. Min klarar strax över 8timmar men då pillar jag inte så mycket med den utan den ligger mest i fickan och spelar på random. Sen är juh de medföljande hörlurarna inte så mycket att hurra för... men så är de juh med nästan alla spelare som säljs idag.

Den är snygg, användargränsnittet är bäst i världen med bra menyer och ett underbart touchwheel.

• Medlem
  • 2004-07-06 11:49
Ursprungligen av snäll:

Livslängden på batteriet på antalet laddningar. Har sett siffror på 300-400 ggr. Batteripriser kan du kolla på http://www.ipodbattery.com/. Det finns svenska återförsäljare och det har ju bara gått ett halvår sedan den började säljas så priset kommer nog sjunka.

iTunes är det självklara valet. Fungerar kanonbra ihop med iPod.

Jag har precis köpt en Ipod mini. Hos mig går det inte att köra på USB 1.0. Har precis varit och köpt en USB 2.0, kostar 150-200kr om man vill ha flera utgångar.

1
Bevaka tråden