Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor om ipod mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-08 12:19

Hej
Hade tänkt köpa en ipod mini nu när den äntligen finns att köpa i Sveriga men har några frågor.

1. Hur laddar man den, går det att ladda den genom usb:n eller fw eller måste man använda "laddaren"??går det att koppla usb 2 mot 1,1 ?
2. Hur är basen i den, är den bra eller saknas där en bra bas?
3. Kan man sortera musiken tex en mapp med bara hiphop osv ??
4. Får man 4gb eller tar också spelaren lite plats ?

Tack i förhand

Jerry

1. du kan ladda med usb (både 1 och2), fw eller den medföljande laddaren som du kopplar till vanligt eluttag.
2. basen i de medföljande lurarna suger men om du köper andra lurar så är basen bra. med andra ord: spelaren kan hantera bas men inte lurarna
3. du kan sortera på artist/genre/album/mest spelade, du kan ävn lätt göra egna spellistor i datorn eller direkt i ipoden. så du kan tex, ha dina favorit hiphop låtar i en spellista och välja att bara köra dom om o om igen.
4. systemet på spelaren tar ingen plats alls typ.. däremot så är den exakta storleken 3,7gb. på disken.

hoppas de där hjälper dig lite. fråga mera om du kommer på något.

edit: du uppdaterade så jag uppdaterar också

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 14:22
Ursprungligen av skummis:

1. du kan ladda med usb (både 1 och2), fw eller den medföljande laddaren som du kopplar till vanligt eluttag.
2. basen i de medföljande lurarna suger men om du köper andra lurar så är basen bra. med andra ord: spelaren kan hantera bas men inte lurarna
3. du kan sortera på artist/genre/album/mest spelade, du kan ävn lätt göra egna spellistor i datorn eller direkt i ipoden. så du kan tex, ha dina favorit hiphop låtar i en spellista och välja att bara köra dom om o om igen.
4. systemet på spelaren tar ingen plats alls typ.. däremot så är den exakta storleken 3,7gb. på disken.

hoppas de där hjälper dig lite. fråga mera om du kommer på något.

edit: du uppdaterade så jag uppdaterar också

okay tack så mycket har för övrigt Sony MDR-EX71SL så det ska nog räcka till en bra bas .
Har två frågor till :rolleyes:
1. Är den reptålig ? eller ska man köpa skydd till den ?
2. Var kan man köpa itrip till mini:n ?

Tack i förhand

Jerry

Ursprungligen av The_JJ:

okay tack så mycket har för övrigt Sony MDR-EX71SL så det ska nog räcka till en bra bas .
Har två frågor till :rolleyes:
1. Är den reptålig ? eller ska man köpa skydd till den ?
2. Var kan man köpa itrip till mini:n ?

Tack i förhand

Jerry

1. min har inte blivit repig och jag har nog använt den de flesta vardagar i tre månader snart. Men om jag skulle köpa ett skydd skulle jag nog köpa: http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=451747&group=normal&stamp=1089299677&extended_info=517934
för det skyddar även displayen.

2. du kan beställa direkt från griffin tror jag, det finns dom här på forumet som gjort det om ja inte minns fel.
http://www.griffintechnology.com/products/itrip_mini/

...du kan ävn lätt göra egna spellistor i datorn eller direkt i ipoden.

Blev lite nyfiken på hur man gör egna spellistor direkt i iPoden. Det visste jag inte att man kunde!? Går det verkligen? Och i så fall: Hur gör man det?

MVH P.K.

Ursprungligen av P.K.:

Blev lite nyfiken på hur man gör egna spellistor direkt i iPoden. Det visste jag inte att man kunde!? Går det verkligen? Och i så fall: Hur gör man det?

MVH P.K.

*letar fram instruktionsboken*
man kan bara göra en lista tror jag. "on-the-go playlist"
gör såhär:
markera låten du vill ha i listan, tryck och håll inne select tills låten flashar till i displayen. upprepa på alla låtar du vill ha i playlisten.
om du sedan vill lyssna på låtarna i den listan väljer du bara playlisten som heter "on-the-go" för att rensa listan tar du "clear playlist".

*letar fram instruktionsboken*
man kan bara göra en lista tror jag. "on-the-go playlist"
gör såhär:
markera låten du vill ha i listan, tryck och håll inne select tills låten flashar till i displayen. upprepa på alla låtar du vill ha i playlisten.
om du sedan vill lyssna på låtarna i den listan väljer du bara playlisten som heter "on-the-go" för att rensa listan tar du "clear playlist".

Jaha....trodde du menade att man kunde göra en "riktig" playlist direkt i iPoden. Missförstod dig.
Funktionen on-the-go kände jag givetvis till, och den funkar ju bra till vad den är ämnad för. Men känns som om jag skulle vilja kunna göra spellistor på ungefär samma sätt som i itunes.
Men jag inser att det nog skulle bli ganska svårt på iPoden. :S

/P.K.

• Oregistrerad
  • 2004-07-08 16:53

Tack skummis för dina svar får bli en sån

1
Bevaka tråden