Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes gjorde om min musikmapp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-10 20:14

Hjälp, Min musik-mapp har blivit ändrad pga iTunes. Nu har min musik-mapp blivit ändrad pga iTunes, jag har en mapp för alla artister nu.
Hur får jag tillbaka min gamla struktur?

"Min musik-mapp har blivit ändrad pga iTunes. Nu har min musik-mapp blivit ändrad pga iTunes, jag har en mapp för alla artister nu."

Jag kan inte hjälpa dig. Jag kan inte hjälpa dig.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-11 11:16
Ursprungligen av Ere:

Hjälp, Min musik-mapp har blivit ändrad pga iTunes. Nu har min musik-mapp blivit ändrad pga iTunes, jag har en mapp för alla artister nu.
Hur får jag tillbaka min gamla struktur?

vad jag vet så gör iTunes så och du kan inte få tillbaks din katalogstruktur som du hade det innan. Bland annat därför jag inte använder iTunes... kör med anapod istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-11 13:05
Ursprungligen av kainen:

vad jag vet så gör iTunes så och du kan inte få tillbaks din katalogstruktur som du hade det innan. Bland annat därför jag inte använder iTunes... kör med anapod istället.

iTunes gör inte så om man klickar ur rutorna "Ordna mappen iTunes Music" och "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket" under fliken "Avancerat" i inställningarna.

För övrigt så tycker jag rent personligen att iTunes katalogstruktur är helt överlägsen. Bara att dra in låtar i biblioteket, ordna taggarna direkt (om det behövs) och njuta av ett utomordentligt välöverskådligt musikbibliotek.
Ansträngde mig faktiskt att ha en sån struktur redan innan jag visste att iTunes fanns. Kanske är därför jag gillar det så mycket iofs...

hej kainen, hur får man tag på det där programet som du använder ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-11 17:51
Ursprungligen av palle_87_:

hej kainen, hur får man tag på det där programet som du använder ?

http://www.redchairsoftware.com/anapod/featpw.php

  • Medlem
  • 2004-07-11 22:46

iTunes gör inget som man inte talar om för den att den skall göra. Det är en god idé att läsa igenom dom frågor som kommer upp vid installationen _innan_ man klickar vidare.

En dator gör inget som man inte talar om för den att den skall göra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-12 07:12
Ursprungligen av minipod:

En dator gör inget som man inte talar om för den att den skall göra.

Nej men många program gör det.

1
Bevaka tråden