Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köra separat itunes med 2 users (win xp)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-12 15:23

Hejsan.

Om man har 2 olika users på sin dator (win xp) och dessutom har dessa 2 users en varsin ipod mini - finns det något sätt att köra separata itunes program för dessa två users? som det är nu så laddas ju bägge ipodsen in i den ena (huvuduserns) itunes och när man försöker starta itunes från den andra (slaveusern) usern så står det att itunes redan är uppe och används av den andra.

Detta beror ju på att jag switchar och inte loggar av de 2 userna och inte heller vill göra det - nu undrar jag om det finns något sätt o komma över detta och ändå ha userna påloggade samtidigt? Det borde ju gå att stänga av att itunes atutomatiskt öppnar sig när ipoden kopplas in etc?

/mBe

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-12 15:54
Ursprungligen av BA66E:

Hejsan.

Om man har 2 olika users på sin dator (win xp) och dessutom har dessa 2 users en varsin ipod mini - finns det något sätt att köra separata itunes program för dessa två users? som det är nu så laddas ju bägge ipodsen in i den ena (huvuduserns) itunes och när man försöker starta itunes från den andra (slaveusern) usern så står det att itunes redan är uppe och används av den andra.

Detta beror ju på att jag switchar och inte loggar av de 2 userna och inte heller vill göra det - nu undrar jag om det finns något sätt o komma över detta och ändå ha userna påloggade samtidigt? Det borde ju gå att stänga av att itunes atutomatiskt öppnar sig när ipoden kopplas in etc?

/mBe

lösningen heter ephpod (som är gratis) eller anapod som kostar några slantar men är värd vartenda öre:
http://www.redchairsoftware.com/anapod/featpw.php
Lycka till

  • Medlem
  • 2004-07-12 18:41

tackar så mycket

funkade finemang - tycker dock itunes borde ha en funktion som gör att den inte autostartar när ipod kopplas in, dumt tänkt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-07-14 21:51
Ursprungligen av BA66E:

tycker dock itunes borde ha en funktion som gör att den inte autostartar när ipod kopplas in, dumt tänkt.

Den funktionen finns redan i iTunes, kolla under inställningar eller liknande (kan inte kolla där jag sitter nu).

1
Bevaka tråden