Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Priset på Minin USA?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är det någon som vet exakt hur mycket en mini går på om man köper den i en Apple affär i USA? Känner någon som skall till Chicago och undrande!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-14 22:43

Det officiella priset är $250 så jag antar att det är samma överallt i princip.

Det officiella priset är $249 så jag antar att det är samma överallt i princip.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-14 23:03

Japp, visste det men tänkte att jag kunde vara lite käck och avrunda, men visst, du har rätt.. :rolleyes: Man kan ju köpa en liten glass eller nåt för dollarn man får över..

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:20
Ursprungligen av gurne:

Japp, visste det men tänkte att jag kunde vara lite käck och avrunda, men visst, du har rätt.. :rolleyes: Man kan ju köpa en liten glass eller nåt för dollarn man får över..

en glass för 7kr...?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-14 23:33

Du såg väl att jag skrev en LITEN glass? En mjukglass på McD borde väl inte kosta mer än så t.ex.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:37
Ursprungligen av gurne:

Du såg väl att jag skrev en LITEN glass? En mjukglass på McD borde väl inte kosta mer än så t.ex.

You are so right *trött*

ok, så det är alltid det officiella priset som gäller också i butikerna. Tänkte faktiskt inte på det när jag själv var i staterna. tack.

Ursprungligen av elektronen:

ok, så det är alltid det officiella priset som gäller också i butikerna. Tänkte faktiskt inte på det när jag själv var i staterna. tack.

I Apple butikerna

  • Medlem
  • 2004-07-15 02:05

Du får ju betala skatt också... Är väl ungefär 8% i de flesta delstaterna.

Ursprungligen av andyp:

Du får ju betala skatt också... Är väl ungefär 8% i de flesta delstaterna.

what? menar du att priserna på applestore.com står utan skatt?

Ursprungligen av minipod:

what? menar du att priserna på applestore.com står utan skatt?

Så är det. En del lyckas dock att beställa utan skatt på applestore, men hur det går till vet jag inte.

Ursprungligen av Kinky_link:

Så är det. En del lyckas dock att beställa utan skatt på applestore, men hur det går till vet jag inte.

skriver den på företaget och drar av skatten

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 15:34
Ursprungligen av minipod:

skriver den på företaget och drar av skatten

Fel... eftersom det där är amerikansk skatt, det blir lite mer kompicerat än så då.
Om det vore svensk eller eu skatt så är det där lätt

Ursprungligen av kainen:

Fel... eftersom det där är amerikansk skatt, det blir lite mer kompicerat än så då.
Om det vore svensk eller eu skatt så är det där lätt

det går säkert att göra sånt om man har internationellt företag, dessutom kan det inte vara så svårt att deklarera av skatten

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 16:24
Ursprungligen av minipod:

det går säkert att göra sånt om man har internationellt företag, dessutom kan det inte vara så svårt att deklarera av skatten

Jag tror att det ligger till så att man betalar ingen amerikansk skatt utan svensk skatt och sedan får man deklarera av den... men det är jag inte säker på. nu blev jag nyfiken... så ska fråga hur det ligger till då vi här på jobbet importerar en hel del från USA.

Ursprungligen av kainen:

Jag tror att det ligger till så att man betalar ingen amerikansk skatt utan svensk skatt och sedan får man deklarera av den... men det är jag inte säker på. nu blev jag nyfiken... så ska fråga hur det ligger till då vi här på jobbet importerar en hel del från USA.

gör så och meddela mig sedan

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 19:07
Ursprungligen av minipod:

gör så och meddela mig sedan

det ska jag göra men du får påminna mig, det tar ett par v innan dom jag kan fråga är tillbaks från semester...

Ursprungligen av kainen:

det ska jag göra men du får påminna mig, det tar ett par v innan dom jag kan fråga är tillbaks från semester...

jag åker på semester imorgon till Turkiet så det får bli om ett tag

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 20:04
Ursprungligen av minipod:

jag åker på semester imorgon till Turkiet så det får bli om ett tag

Ha en trevlig semester... bli inte snodd på mini:n nu

Ursprungligen av kainen:

Ha en trevlig semester... bli inte snodd på mini:n nu

Tackar!
jag skyddar den med mitt liv

jag stoppar in den i säkerhetsskåpet på hotellet
Jag har en tjock pocketbok som jag gröpt ur sidorna på, så Minin får en bra förklädnad

Jag har beställt min iPod från apple.com. Eftersom ajg bor i California fick jag betala extra skatt då, men tror inte det funkar så i alla stater att det kommer till en skatt faktiskt, så kan nog bli billigare i andra stater. Dessutom så ska man kunna få tillbaka det man betalt i skatt när man åker hem. Ska kunna fixas på flygplatsen

1
Bevaka tråden